رییس نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: سالانه ۱۷ هزار هموطن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند، بی‌شک هزینه‌های ناشی از چنین حوادثی، مانع توسعه است.

هزینه‌های ناشی از سوانح و حوادث، مانع توسعه استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: آمار بالای حوادث در کشور موجب شده است ایران جزء 10 کشور حادثه خیز در جهان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اصلاح گفتمان اجتماعی، نخستین گام در کاهش سوانح و حوادث به شمار می‌آید و بایستی ارزش‌گذاری‌ها نسبت به اتفاقاتی که در حال وقوع است، تغییر یابد.

رییس نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: اکثریت جامعه بر این باور هستند که حادثه خبر نمی‌کند و آن را تقدیر می‌دانند؛ در حالی که این تصور درست نیست و با پیشگیری‌های لازم می‌توان از بار خسارات آن کاست.

اعتماد سعید با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، به چالش کشیدن تصورات اشتباه از حادثه و ارزش‌گذاری و فرهنگسازی صحیح است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت تاکید کرد: سالانه ۱۷ هزار هموطن جان خود را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند که از این تعداد، سه هزار کودک هستند و این زیبنده کشور ما نیست.

رییس نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در پایان اظهار کرد: بی‌شک هزینه‌های ناشی از چنین حوادثی، مانع از توسعه محسوب می شود.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی radiosalamat@irib.ir و یا سایت جشنواره به آدرس www.jpsh.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.