معاون دادگستری لرستان گفت: اکثر بنگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان تعطیل هستند چرا که نه منابع در جای خودشان استفاده شده و نه سرمایه گذران آن‌ها اهلیت داشته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شاکرمی، شهر یکشنبه در نشست تخصصی مدیران بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری با رئیس کل دادگستری لرستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جامعه ما پریشانی مدیریتی در حوزه اقتصاد است، گفت: متاسفانه این امر موجب شده که حداقل سرمایه‌های سرگردان استان به هدر بروند.

وی با بیان اینکه قضیه بانک آرمان، سرمایه‌های سرگردان خوبی در استان بود که این کاش مدیریت اقتصادی استان این سرمایه‌ها را در خدمت توسعه استان به کار می‌گرفتند گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که افرادی هستند که سرمایه گذاری دو میلیارد و سه میلیارد در این بانک‌ها داشته اند و این امر به دلیل تبلیغات فریبنده بعضی از موسسات مالی بوده که‌ای کاش این موسسات در خدمت تولید بودند نه در خدمت جابجایی و دست به دست کردن پول ها.

معاون دادگستری لرستان با بیان اینکه برخی تبلیغات از سوی موسسات در زمینه سود‌های بانکی روزانه و حتی ساعتی بود گفت: خبر‌هایی بود که موسسه آرمان در حالت تزلزل است که باید اطلاعات مردم را بالا ببریم و مردم در این زمینه‌ها آگاه باشند.

شاکرمی با تاکید بر اینکه در دنیا بانک‌ها همیار مردم هستند گفت: اکثر بنگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی لرستان تعطیل هستند چرا که نه منابع در جای خودشان استفاده شده اند و نه سرمایه گذران آن‌ها اهلیت داشته اند.

بر فعالیت مؤسسات مالی نظارت شود

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس قانون سلامت اداری، همه مدیران و سرپرستان در حوزه مدیریت وظیفه دارند که نظارت کنند ادامه داد: اگر ضرری وارد شود مدیران و کسانی که در آن حوزه مسئولیت دارند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

معاون دادگستری لرستان با بیان اینکه اگر مردم در بنگاه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کنند، سرمایه آن‌ها در امانت خواهد بود گفت: در حال حاضر تبلیغات مخرب برخی موسسات موجب شد که برخی برای سرمایه گذاری در آن‌ها خانه مسکونی خود را فروختند.

شاکرمی با بیان اینکه در بحث مدیریت و پیشگیری باید نظارت‌های لازم صورت گیرد گفت: اگر نظارت وجود داشته باشد مشکلی پیش نمی‌آید.

وی افزود: دستگاه قضایی در این رابطه اقدامات مطلوبی انجام داده است که نیاز بوده سایر دستگاه‌ها نیز نظارت‌های خود را در این رابطه افزایش دهند.

انتهای پیام/ د

بیشتر شهرک‌های صنعتی لرستان تعطیل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.