پُلیتیکو در مطلبی به افشای گزارشی پرداخت که ضعف نیروهای آمریکایی برای مقابله با حمله احتمالی از جانب روسیه را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت پلیتیکو، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد نیروهای واکنش سریع ارتش آمریکا در اروپا، از تجهیزات، نیروی انسانی و مدیریت مناسب برای مقابله با حمله نظامی روسیه و یا نیروهای نظامی متحد این کشور که از فناوری‌های نظامی جدید بهره می‌برند، برخوردار نیست. از آنجا که در روابط روسیه و دولت آمریکا تنش‌هایی رخ داده است، برخی از ناظران، نتایج این تحقیق را به عنوان زنگ خطری برای آمریکا می دانند. 

نتایج تحلیل‌های تیپ 173 نیروهای هوابرد ارتش آمریکا که در ایتالیا مستقر شده است نشان می‌دهد این نهاد نظامی فاقد «قابلیت‌های اساسی مورد نیاز برای انجام موثر و سریع ماموریت‌ها» است.

برخی از کمبودهای این شاخه از ارتش آمریکا، مانند کمبود تجهیزات لازم برای دفاع هوایی و وسایل الکترونیکی و وابستگی بیش از حد به سامانه‌های ارتباط ماهواره‌ای و سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) از پیامدهای مستقیم دخالت طولانی مدت آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان بوده است؛ زیرا در این درگیری‌ها، نیروهای مقابل از فناوری‌های نظامی روز بی‌بهره بوده اند.

این گزارش تا کنون تنها از طریق کانال‌های داخلی در میان کارکنان ارتش آمریکا و دیگر نهادهای نظامی این کشور منتشر شده است.

یک کارشناس نظامی آمریکایی در این‌باره گفت: «این گزارش درباره تیپ 173 ارتش آمریکا نگاشته شده است؛ اما در حقیقت، یافته‌های این گزارش فراتر از این تیپ است. این (تحقیق) ضعف آمریکا را نشان می‌دهد». 

وی افزود: «در صورتی که روسیه از تسلیحات الکترونیکی برای ایجاد اختلال در توپخانه‌های این تیپ استفاده کند، تسلیحات ضدتانک آمریکایی موفق به نفوذ در زره‌های روسی نشوند، و (روس‌ها) بتوانند نیروهای آمریکایی را به اشتباه انداخته و عملکرد آن‌ها را مختل کنند، ممکن است وارد یک جنگ طولانی مدت شویم».

انتهای پیام/

نیروهایی آمریکایی مستقر در اروپا توان مقابله با روسیه را ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار