عضو هیئت مدیره عمران و بهسازی شهری کشور؛

بازسازی بافت‌های فرسوده کشور تا ۴ سال دیگر/طرح بهسازی شبکه فاضلاب شهرک مهدی آباد در شیراز

عضو هیئت مدیره عمران و بهسازی شهری کشور گفت: تا سال یک هزار و ۴۰۰ زیرساخت‌های بافت‌های فرسوده بهسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عشایری عضو هیئت مدیره عمران و بهسازی شهری کشور در مراسم آغاز اجرای طرح بهسازی شبکه فاضلاب شهرک مهدی آباد در شیراز اظهار کرد: رویکرد دولت به سمت و سوی جریان سازی فعالیت در حوزه شهرسازی و بازآفرینی محلات ناکارآمد در کشور است.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۹ میلیون نفر در محله‌ها و شهرک‌های ناکارآمد و غیر رسمی سکونت دارند و با توجه به نگاه تقویت کننده دولت به این مناطق و ورود وزارت راه و شهرسازی به این عرصه، با همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان ها، سال یک هزار و ۴۰۰ زیر ساخت‌های این محله‌ها بهسازی و در حد میانگین شهری قابل سکونت می‌شود.

عشایری اضافه کرد: تاکنون ۶۸۰ طرح با اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی زیرساخت‌ها در مناطق ناکارآمد انجام شده است.

تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز بیان کرد: برای محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار شیراز، ۳۰ محله مورد مطالعه و از این تعداد ۱۰ محله در اولویت بهسازی و بازسازی زیر ساخت‌ها قرار گرفت که برای آن ۸۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهرک مهدی آباد با توجه به اوضاع بد سیستم دفع فاضلاب در اولویت قرار گرفت و برای اجرای این طرح که امروز در این شهرک کلنگ زنی شد، ۵ هزار متر لوله گذاری به طول ۹ کیلومتر در مدت یک سال انجام خواهد شد.

تکاور اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ۵ هزار خانوار از آن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ن

طرح بهسازی شهرک‌های ناکارآمد در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار