رییس جمهور اندونزی خواستار پایان خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیای میانمار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی ضمن درخواست برای پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار، وزیر امور خارجه خود را برای گفتگو به میانمار فرستاد.

اندونزی که دارای بزرگترین جمعیت مسلمانان جهان است در مورد تشدید شرایط نظامی علیه مسلمانان روهینگیا که منجر به فرار هزاران نفر به سمت بنگلادش شده، نگران است.

رئیس جمهور اندونزی در یک کنفرانس خبری ضمن محکوم کردن خشونت‌ها در میانمار، قول کمک‌های بشردوستانه را داد.

وی در این باره گفت: در این شرایط نه بیانیه و محکومیت بلکه اقدام عملی نیاز است. این خشونت و بحران انسانی باید پایان یابد.

در همین حال رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه این کشور عصر روز یکشنبه برای دیدار با چندین مقام دولتی از جمله سو چی به میانمار سفر کرد.

وزارت امورخارجه اندونزی در بیانیه ای اعلام کرد مارسودی روز شنبه مذاکراتی با سازمان‌های مسلمان اندونزی برگزار کرد و آنها از دولت میانمار بازگشت فوری امنیت به مسلمانان روهینگیا را خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین نوشته شده است:‌ اشخاص مذهبی بر اهمیت و فوریت توقف تمامی اشکال خشونت علیه مسلمانان و ساکنان ایالت راخین در میانمار و همچنین محافظت کل جمعیت میانمار تاکید کردند.

مارسودی در ادامه به بنگلادش نیز سفر خواهد کرد تا تلاش‌های اندونزی برای مهیا کردن کمک به آوارگان میانماری را بررسی کند.

همچنین پس از پرتاب یک کوکتل مولوتوف در صبح روز یکشنبه به درون سفارت میانمار در جاکارتا -- پایتخت اندونزی -- دهها پلیس در مقابل سفارت میانمار مستقر شدند.

انتهای پیام/

جاکارتا خواهان پایان خشونت علیه مسلمانان روهینگیا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتۻی
۱۹:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
بنظر من صهیونیستها کافرند وآدم کش هستند
France
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار