کمیته ویژه‌ای برای پیگیری به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی مازندران تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در در کلارآباد گفت: بهره گیری از توان زنان در حوزه مدیریتی از مطالبات جدی دولت دوازدهم از دستگاه‌های اجرایی کشور است.


وی افزود: دکتر روحانی در اولین گام، بانوان را در حوزه امور حقوقی و دستیاری ریاست جمهوری به کار گرفتند و در جشنواره شهید رجایی هم تاکید کردند که در حوزه مدیریتی باید حدود ۳۰ درصد ظرفیت‌ها با به کارگیری بانوان تکمیل شود.


استاندار مازندران برای تحقق این مهم از مسئولان بویژه فرمانداران و شهرداران خواست تا از ظرفیت زنان در حوزه اداری استفاده کنند و تاکید کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده تا از جامعه ۵۰ درصدی زنان در سطوح مختلف برای توسعه کشور استفاده شود.


ربیع فلاح با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مازندران در حوزه مختلف از جمله گردشگری صنایع دستی و دیگر بخش‌ها، گفت: زنان بدسرپرست و بی سرپرست در این استان هستند که با زحمات فراوان در این بخش‌ها برای تامین معیشت خانواده‌ها تلاش می‌کنند.


وی گفت: در قانون منشور حقوق شهروندی تاکید شده تا بدون تبعیض جنسیتی و به صورت عادلانه از این قشر استفاده شود.


استاندار مازندران افزود: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه بدون توجه به مطالبات زنان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها محقق نمی‌شود امیدوارم بکارگیری زنان متخصص و کارشناس در دولت دوزادهم به طور جدی افزایش یابد.


وی خواستار تلاش بیشتر بانوان برای حضور ‏در عرصه‌های مدیریتی شد و گفت:همانگونه که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، تحقیقات و مسایل سیاسی، ‏حضور زنان در جامعه، حضوری خوب و چشمگیراست باید شاهد حضور بیشتر آنان در مناصب دولتی نیز باشیم.

انتهای پیام/آ


حضور بانوان در پست‌های مدیریتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.