جشن‌های قصه‌گویی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با معرفی بهترین قصه‌گویان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: بیش‌از ۲۱ جشن قصه در ۱۷ مرکز ثابت استان با حضور بیش‌از ۲۳۰ شرکت‌کننده برگزار شد که از این میان ۱۱۰ قصه‌گو به دبیرخانه استان معرفی شدند.


وی اضافه کرد: پس‌از داوری قصه‌های رسیده که در قالب لوح فشرده به دبیرخانه رسید، ۳۰ نفر جهت رقابت استانی توسط داوران انتخاب شدند که قرار است در مرحله استانی پنج نفردر بخش‌های مختلف به‌عنوان برگزیده برای شرکت در مسابقه کشوری معرفی شوند.

 
محمدی انتخاب مناسب و پرداخت قصه و بهره‌مندی از فنون قصه را جزء ملاک‌های داوری اعلام کرد و ادامه داد: به‌کارگیری لحن و کلام قصه‌گو و تسلط در زمان اجرا و خلاقیت و تعامل با مخاطب از دیگر مواردی بود که مدنظر هیات داوران قرار گرفت.


وی اظهارکرد: در این جشنواره مربیان، اعضا، قصه‌گویان آزاد، اعضای فراگیر و پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها در سه بخش؛ قصه‌گویی، علمی(کارگاه و نشست‌های تخصصی)، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی شرکت کردند.

در جشنواره قصه‌گویی لرستان که اواخر شهریورماه برگزار خواهد شد، ۳۰ قصه‌گو برای کسب مجوز حضور در جشنواره قصه‌گویی کشوری به رقابت خواهند پرداخت این در حالی‎است که در مرحله مقدماتی این جشنواره بیش‌از ۲۳۰ قصه‌گو شرکت داشتند که از این تعداد ۱۱۰ قصه‌گو به دبیرخانه استان معرفی شدند و از بین آن‌ها ۳۰ نفر انتخاب می‌شود.


انتهای پیام/م

 ۳۰ قصه‌گوی لرستانی برای راهیابی به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی به رقابت پرداختند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.