مراسم افتتاحیه نخستین نیروگاه خورشیدی مستقل از شبکه برق با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مدیران شرکت نیان الکترونیک در روستای چوپانک منطقه میامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی سعیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با اشاره به ویژگی‌ها، نقش و جایگاه احداث چنین نیروگاه‌هایی گفت: نیروگاه خورشیدی ۴ کیلوواتی روستای چوپانک به صورت مستقل از شبکه برق (off Grid) با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال و با همکاری شرکت دانش بنیان (نیان الکترونیک) راه اندازی شده است.

وی افزود: این نیروگاه با بهره‌گیری از تجهیزات ساخت داخل و صرفه‌جویی ناشی از احداث شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و نصب ترانس با صرف مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه نیروگاه خورشیدی روستای چوپانک با ظرفیت ۸۰۰ آمپرساعت ۴۸ ولت، ۱۲ پنل ۳۳۵ وات با گرید A. و دارای ۱۶ دستگاه باتری Ah۲۰۰ و ولتاژ ۱۲ ولت است گفت: استفاده از کنتور‌های هوشمند AMI تک فاز با قابلیت مدیریت مصرف مشترکین، قابلیت مانیتورینگ مصرف و مدیریت از راه دور و تأمین برق مشترکان تا ۳ روز ابری متوالی و عدم انتشار سالانه ۲۶۰۰ کیلوگرم گاز منواکسید کربن به جو که معادل کاشت ۲۲ اصله درخت در هر سال از جمله ویژگی‌های این نیروگاه است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت و افتتاح پروژه‌های شرکت توزیع برق مشهد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت پروژه توسعه و اصلاح شبکه‌های توزیع برق در نقاط مختلف مشهد مقدس به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال، فاز اول اجرای پروژه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها و تأسیسات روشنایی معابر حاشیه شهر مشهد به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از ۲۳۵ میلیارد ریال، احداث ۱۰۷۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در پشت بام منازل به صورت قرارداد خرید تضمینی برق برای ۱۲۰ مشترک در نقاط مختلف شهر مشهد مقدس، افزایش ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه، خورشیدی به میزان ۲.۷ مگاوات که شهر مشهد بعنوان شهر برتر خورشیدی کشور مطرح شده و همچنین ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح برکت آفتاب افتتاح و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی



بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی مستقل از شبکه برق مشهد در روستای چوپانک میامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار