سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل معتقد است حکومت کره شمالی باید به وسیله کره جنوبی سرنگون شود تا تهدید جنگ جهانی سوم فرو نشانده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است حکومت کره شمالی باید به وسیله کره جنوبی سرنگون شود تا تهدید جنگ جهانی سوم از بین برود.

جان بولتون: رژیم کره شمالی تهدیدی برای وقوع جنگ جهانی سوم است و باید سرنگون شود

بولتون هشدار داد گزینه دیپلماتیک برای متوقف کردن فعالیت های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ دیگر اثرگذار نیست و فقط سئول قادر خواهد بود برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، به اقدامات تهدیدآمیز کره شمالی پایان دهد.

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن اشاره به اینکه کره جنوبی به خوبی فعالیتهای موشکی و هسته ای پیونگ یانگ را رصد می کند، گفت: من فکر می کنم گزینه دیپلماتیک دیگر برای حل بحران شبه جزیره کره تاثیرگذار نیست و پایان دادن به اقدامات تهدیدآمیز کره شمالی فقط با سرنگون کردن حکومت آن به وسیله کره جنوبی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: هرکس فکر می کند با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و تحریم می توان فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی را متوقف کرد، در اشتباه است چرا که این رویه به پیونگ یانگ فرصت می دهد تا زرادخانه‌های هسته ای خود را تقویت کرده و توان موشکی و هسته ای خود را ارتقا دهد. تعلل در مقابله با کره شمالی، کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

بولتون در انتها اظهار داشت: ما حدود 25 سال فریب کره شمالی را خورده ایم و ادامه آن فقط شرایط را بدتر می کند.

گفتنی است پیونگ یانگ صبح روز گذشته به وقت محلی ششمین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد که موجب وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر شد. مرکز لرزه‌نگاری چین نیز روز گذشته اعلام کرد گمان می‌رود زمین لرزه‌ای را که در کره شمالی ثبت کرده است، بر اثر انفجار روی داده باشد.

کره شمالی ساعاتی پیش از این زمین‌لرزه اعلام کرد یک بمب هیدروژنی پیشرفته‌ ساخته است که قدرت تخریب زیادی دارد و برروی یک موشک بالستیک قاره‌پیما قابل بارگذاری است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است. يك مقام ارشد دولت آمريكا هم تاييد كرد كه كره شمالى احتمالا ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی در چند پیام توئیتری اعلام کرد اظهارات و اقدامات پیونگ یانگ در قبال واشنگتن ابعاد بسیار خطرناک و خصمانه ای گرفته است. او نوشت: «کره شمالی یک آزمایش هسته ای بزرگ انجام داده است. اظهارات و اقدامات آنها در قبال آمریکا ابعاد بسیار خصمانه و خطرناکی گرفته است. کره شمالی یک کشور سرکش است که تهدید بزرگی برای چین به شمار می‌رود و مایه شرمندگی این کشور که در صدد کمک است و به موفقیت کمی دست یافته، شده است. کره جنوبی همانطورکه من به آنها گفتم، فهمید که مذاکره با کره شمالی برای دعوت به آرامش اثرگذار نیست، آنها فقط یک چیز (جنگ) را می فهمند!»

در همین حال، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد کشورش به هرگونه تهدید از سوی کره شمالی «واکنش نظامی بزرگ» نشان خواهد داد. او اظهار داشت واشنگتن «گزینه های نظامی بسیاری» در اختیار دارد و دونالد ترامپ قصد دارد در مورد تمامی آنها مطلع شود. متیس اعلام کرد آمریکا به دنبال نابود کردن کره شمالی نیست با این حال گزینه های نظامی متعددی در نظر دارد.

تولید بمب هیدروژنی در کره شمالی، یکی از اهداف سیاست خودکفایی این کشور است. طبق این سیاست که «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره شمالی، آن را ارائه داد، پیونگ‌یانگ باید برنامه تسلیحاتی خود را برای مقابله با تهدیدات آمریکا، تقویت و گسترده کند.

انتهای پیام/

جان بولتون خواستار سرنگونی حکومت کره شمالی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
این بولتون میمیره و ایران و کره شاهد مرگش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
کیم جونگ اون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار