رئیس سازمان امور عشایر کشور از واردات ۲۵۰ هزار تن نهاده دامی مورد نیاز عشایر کشور خبر داد و گفت: ۱۰ هزار هکتار گیاه دارویی تا پایان برنامه ششم توسط عشایر کشت می‌شود.

واردات ۲۵۰ هزار تن نهاده دامی مورد نیاز عشایربه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کرمعلی قندالی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عشایری اظهار داشت: طرح فرآوری مواد لبنی عشایر را در دستور کار داریم که جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ماده ۱۰ و ۱۲ به عشایر و تشکل های این حوزه برای اجرای طرح ها داده ایم، تصریح کرد: در زنجیره تولید گوشت قرمز و اصلاح روش تغذیه جهش خوبی داشته ایم؛ تا سال ۹۲ بالغ بر ۱۰ هزار تن مصرف کنسانتره داشتیم اما امروز نزدیک به ۲۰۰ هزار تن مصرف کنسانتره دام های عشایر است که یک حرکت به سمت تحقق دانش نوین برای تغذیه دام است.

۱۰ هزار هکتار گیاهان دارویی توسط عشایر کشت می شود

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه در بخش اصلاح نژاد دام به ویژه حوزه پروار اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، ادامه داد: در حوزه گیاهان دارویی تا پایان برنامه ششم ۱۰ هزار هکتار به صورت دست کاشت انجام می شود که فعالیت در این بخش شروع شده است.

قندالی با بیان اینکه در حوزه توان سنجی تشکل های عشایری توانستیم ۱۰۰ میلیارد اعتبار با سود ۴ درصد برای تشکل ها فراهم کنیم، تصریح کرد: خروجی این طرح امسال تامین ۲۵۰ هزار تن نهاده دامی از مبادی ورودی کشور بود که توانستیم بخشی از مشکلات حوزه تامین نهاده های دامی را حل کنیم.

۱۱۵ میلیارد اعتبار از محل ارزش افزوده به حوزه عشایر اختصاص یافت

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز ۷۶ میلیارد اعتبار طی سال گذشته در سطح کشور داشتیم و امسال تا آخر دی ماه ۱۱۵ میلیارد اعتبار برای کل کشور تخصیص یافت که ظرفیت خوبی برای خدمت به عشایر است، افزود: امسال از محل مصوبات دولت توانستیم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم، ۳۵ میلیارد از این مبلغ مستقیم کمک به صندوق توسعه بخش عشایری شد و ۱۵ میلیارد یارانه بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اضافه کرد: در بخش تجهیزات نیز قرارداد فاینانس خرید ۲۲۰ دستگاه ناوگان سنگین آبرسانی و ناوگان سبک کمک دار برای خدمت رسانی به عشایر را داشتیم که این تجهیزات خریداری شده و تا آخر سال به استان ها ارسال می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.