معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: در سال جاری بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان با کاهش ۹۵ درصدی مواجه بود که می‌توان گفت: این بیماری کنترل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،قاسم رضائیان معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در حاشیه آئین معارفه مدیرکل دامپزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: سازمان دامپزشکی ۲ رسالت اصلی حفظ سرمایه‌های دام، طیور و آبزیان کشور و کنترل بیماری‌های مشترک برای تضمین بهداشت عمومی کشور دارد.

وی اظهار داشت:بیماری‌های مختلفی با توجه به شرایط کشور می‌تواند سرمایه دام و طیور و آبزیان را به مخاطره اندازد.

رضائیان افزود: اکنون هیچ گونه مشکلی در راستای بیماری دامی در سطح کشور وجود ندارد وتمام بیماری‌ها تحت کنترل دامپزشکی کشور است.

وی ادامه داد: تنها بیماری که سال گذشته مشکلاتی داشت بیماریآنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود که امسال کاملا تحت کنترل بوده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: در مجموع ۹۵ درصد دارو‌های بیماری‌های دامی و واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود و ظرفیت ۶۵ درصدی از واکسن‌های طیور از منابع وارداتی تامین می‌شود که با برنامه ریزی‌های انجام شده بر ظرفیت تولیدی کشور در این حوزه افزوده می‌شود.

رضائیان گفت: برخی از کمبود‌ها مورد اعتراض دامداران بوده که برای حل مشکل برخی از واکسن‌های دامی که در فصولی از سال تقاضای بیشتری دارند با تمهیدات سازمان تولیدات بیشتر و مدیریت بر شبکه توزیع افزایش یافته است.

معاون درمان تشخیص سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری PPR در سال‌های گذشته به خوبی مهار شده است و اکنون از طرف کشور‌های منطقه ایران به عنوان مرکز مدیریت این بیماری در خاورمیانه معرفی شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان با کاهش ۹۵ درصدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.