مدیرکل اوقاف استان همدان:

۶۴۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت همدانی از بسته مهر تحصیلی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی بسته‌"مهر تحصیلی" بین ۶ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموزبی‌بضاعت توزیع می‌شود.

۶۴۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت همدانی از بسته مهر تحصیلی بهره‌مند می‌شوندبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در آستانه آغاز سالتحصیلی در استان همدان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بی‌بضاعت براساس نیات واقفان خیراندیش است.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های پیشرو کشور در زمینه اجرای طرح مهر تحصیلی به شمار می‌آید، افزود: تعدادی از واقفان خیراندیش وقف کردن که هزینه‌های تحصیلی دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب نیازمند را تأمین کنند در این راستا طرح مهر تحصیلی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و کبودراهنگ اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت:بخش عمده بسته‌های مهر تحصیلی مربوط به دانش‌آموزان شهرستان ملایر است که علاوه بر ارائه کمک هزینه نقدی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، توزیع پنج هزار و 750 بسته تحصیلی را در این شهرستان پیش‌بینی کرده‌اند که توزیع بسته‌ها از هفته جاری آغاز می‌شود.

کاروند با بیان اینکه بسته‌های تحصیلی به نیاز دانش‌آموزان نیازمند به لوازم‌التحریر را برای مدت 6 ماه پاسخ می‌دهد، افزود: دانش‌آموزان نیازمند و مشمول طرح مهر تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شدند و براساس آن اقدام به توزیع این بسته‌های حمایتی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان اسدآباد هم طرح مهر تحصیلی براساس نیت واقف خیراندیش اجرا می‌شود و علاوه بر اهدای لوازم‌التحریر، تهیه لباس مدرسه و کفش به میزان بیش از 300 بسته را متعهد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه‌های هفته ولایت اظهار داشت: 40 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان همدان مجری طرح جشن "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" هستند و این برنامه‌ها همزمان با دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم در سطح استان برگزار می‌شود.

کاروند با بیان اینکه پنج موقوفه در استان همدان به حوزه سلامت اختصاص دارد، افزود: موقوفه امیرنظام در کبودراهنگ، سیف‌الدوله در ملایر، موقوفه بکایی در بیمارستان امیرالمؤمنین اسدآباد، موقوفه فرمان فرمان در بیمارستان فیروزآباد تهران و موقوفه بهاءالملک در درمانگاه اعتمادیه با نیت ارائه خدمات درمانی رایگان به 32 روستای در همدان است که در حوزه سلامت براساس نیات واقفان خیراندیش خدمات ارایه می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

توضیع بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان بی بضاعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.