معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای بیماری‌هاى غیرواگیر که عامل ٧٦ درصد مرگ است، برنامه های پیشگیری در شبکه بهداشتى اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ على اکبر سیارى معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت در همایش بزرگ کارگزاران سلامتکه صبح امروز در  مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: زمانى که می‌خواستم کار را شروع کنم سه تقاضا داشتم، اول اینکه زمان مرگ از قبول وظیفه پشیمان نباشم، دوم اینکه خدایا کمک کن دغدغه اى به جز اینکار نداشته باشم و سوم اینکه خدمات ارائه شده منجر به ارتقای سلامت، جلوگیرى از مرگ نا به هنگام شود.

وی با بیان اینکه زمانى که با دکتر هاشمى کار مى کردم کار سخت بود و از خدا صبر خواستم، افزود: با ١٥ برنامه و ١٠ پروژه پشتیبان فعالیت کردیم که ٩ هزار و ٣٥٦ پروژه عمرانی داشتیم که بخش عمده اى از آنها به بهره بردارى رسید.

معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت گفت: ٢٠ هزار واحد با هزار میلیارد تومان تعمیر و تجهیز شد و سه هزار میلیارد برای کار‌های عمرانى هزینه کردیم که این موضوع نشان مى دهد دولت براى سلامت مردم اهمیت قائل است و امروز هیچ ایرانى نیست که وارد سیستم بهداشتى شود و برنامه براى او وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: ٧٢ میلیون پرونده سلامت و ٣٣ میلیون خدمات الکترونیک داریم و تلاش بر این است که ٩٠ درصد ایران خدمت بگیرند که ١١٢ هزار نفر اکنون خدمات الکترونیک بهداشت دریافت مى کنند.

 سیاری با بیان اینکه شبکه شهرى بازطراحى و بخش خصوصى دعوت به کار شد، تصریح کرد: برای ٥٣ میلیون نفر در شهر دسترسى را فراهم کردیم و ٢٠ هزار نیرو از بخش خصوصی به کار گرفتیم و کارکنان دولت را افزایش ندادیم که دولت کوچک و چابک شد.

وی با اعلام اینکه ٩ هزار نفر در بخش خصوصى و ٩ هزار نفر از کارکنان قبلى مسئول تشکیل پرونده سلامت الکترونیک شدند، افزود: برنامه پیشگیرى از بیماری‌هاى غیرواگیر که عامل ٧٦ درصد مرگ است در شبکه بهداشتى ادغام شده است که ان شاءالله برای ٩٠ درصد جمعیت ٣٠ تا ٧٠ سال ارائه شود و تا سال ٢٠٢٥، ٩٠ درصد مرگ و میر‌ها کاهش یابد.

معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: خدمات دهان و دندان براى ٧ میلیون دانش آموز در ٦٠ هزار مدرسه اجرا شد و هزار و ٣٠٠ دندانپزشک به روستا‌ها فرستاده شدند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار