با تلاش ماموران گشت یگان حفاظت ایرانشهر 49 تله زنده گیری پرندگان در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع بزمان این شهرستان جمع آوری شد.

جمع آوری 49  تله زنده گیری پرندگان در بزمان ایرانشهر برچیده شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تله ها معمولا برای شکار تیهو و هوبره در منطقه بکار برده می شود که یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر به شدت با متخلفان شکار برخورد می کند.

پورملایی ادامه داد: بر اساس قانون هرگونه شکار و صید، حمل، عرضه و فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای بدن آنها ممنوع است و با مرتکبان این تخلفات برابر مقررات برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی قاچاق گونه های مختلف جانوری و صید را در کنار خشکسالی از مهمترین معضلات انسانی و طبیعی محیط زیست سیستان و بلوچستان برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان کمبود محیط بان را از جمله مشکلات این اداره کل ذکر کرد.

پورملائی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای تنوع زیستی فراوان اما با غنای گونه ای پایین است به این معنی که انواع حیوانات را در شمار محدود می توان در پهنه این استان مشاهده کرد.

گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می کنند.

انتهای پیام/ع

49 تله زنده گیری پرندگان در بزمان ایرانشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار