مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف ۸۰ تور و تله زنده‌گیری پرنده و دستگیری ۴ شکارچی متخلف توسط یگان‌های حفاظت محیط زیست در جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  زاهدان ،و به نقل از روابط عمومی کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پورملائی اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر هنگام گشت و کنترل شبانه‌روزی در منطقه شکار ممنوع شهر بزمان بیش از ۳۰ تور زنده‌گیری پرنده را کشف و ضبط کرد.

وی بیان کرد: با توجه به فصل رشد جوجه‌های پرندگان "تیهو و کبک" در منطقه و نیاز آبی بیشتر پرندگان و تجمع در محل رودخانه‌ها، چشمه‌ها و آبگیرهای منطقه و سوءاستفاده شکارچیان این گونه‌های با ارزش و بومی منطقه، یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر به منظور حفظ و حراست و تکمیل شدن دوره زادآوری پرندگان با حضور مستمر و مداوم و به صورت محسوس و نامحسوس کل منطقه و زیستگاه‌های حساس را مورد بازدید قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر آن از طریق برنامه‌ریزی منطقه‌ای با حضور مردم محلی و همیاران محیط زیست، گشت‌های ویژه‌ای به مرحله اجرا گذاشته شده که به طور مستمر در سطح شهرستان ایرانشهر حضور دارند.

پورملائی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر موفق به جمع‌آوری تعداد ۳۱ عدد تور زنده‌گیری و تخریب و آتش زدن ۴۹ "کومه و رچ" زنده‌گیری پرنده تیهو و کبک شد و همینطور موفق به دستگیری ۴ نفر متخلف شد که از آنها ۱۲ قطعه تیهو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متخلفین دستگیر شده پس از تکمیل مستندات به همراه مدارک جهت پیگیری موضوع به مراجع قضایی شهرستان ایرانشهر تحویل شده‌اند، افزود: برخورد جدی با شکارچیان متخلف در سطح استان به طور ویژه در دستور کار یگان‌های حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/ع

کشف تور زنده گیری پرندگان درسیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار