۲۵ هزار خانه مسافر تا سال ۹۷ در مازندران ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا انصاری مدیر سامانه خانه مسافر کشور در جلسه هماهنگی ساماندهی واحد‌های خانه مسافر استان مازندران در ساری گفت: برنامه ریزی مدونی صورت گرفته تا یک ششم ظرفیت خانه سافر مازندران یعنی حدود ۲۵ هزار خانه مسافر تا سال ۹۷ ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۱۰ مجری در این بخش مشغول به کار هستند، افزود: اولویت امسال  استان‌های شمالی و مازندران است و انتظار داریم که دستگاه‌های مرتبط، نسبت به اجرای قانون عنایت بیشتری داشته باشند تا  مقررات هم در قسمت سلبی و هم ایجابی آن، به اجرا در آید.

مدیر سامانه خانه مسافر کشور گفت:  پیش بینی می‌شود حدود ۱۵۰ هزار خانه مسافر به صورت موقت و یا دایم در استان مازندران فعال باشند.

انصاری با اشاره به اینکه  بخشی از فعالیت خانه مسافر‌ها زیرزمینی است، افزود: مطالعه ما نشان داد بیش از ۲۰۰ هزار خانه مسافر و ۱۰۰ هزار صاحبخانه در کشور مشغول به کار هستند، اما کمتر از ده درصد در قالب این طرح، تحت حمایت قانون درآمدند یعنی یک کسب و کار زیرزمینی که در آمار اشتغال نمی‌آید.

وی گفت: حذف ۱۰۰ هزار صاحبخانه در کشور تبعات امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و در دورانی که سیاست دولت اشتغالزایی است نمی‌تواند درآمد یک خانواده را قطع کند، اما وقتی خانه مسافر مجوز بگیرد و مالیات پرداخت کند این به نفع فرد، حاکمیت، مردم و صنعت گردشگری است.

وی افزود: از طریق این سامانه شبکه آژانس‌های داخلی و خارجی کشور، شبکه بازاریاب‌های اینترنتی کشور و نرم افزار‌ها به خانه‌هایی که مجوز گرفتند متصل شده و می‌توانند علاوه بر فصل پیک، در زمان غیر پیک هم مسافر داشته باشند و چنانچه استاندارد لازم را داشته باشند مسافر خارجی جذب کنند وام‌ها و تسهیلات از صندوق‌های مختلف و تعرفه صنعتی برای آب و برق نیز از دیگر مزایای این طرح است.

انتهای پیام/آ

خانه مسافرها امن تر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.