مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان نیازمند ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در شورای آموزش و پرورش استان از همه دستگاه‌های بازرسی استان مثل اطلاعات و بازرسی دعوت برای حضور در این شورا کرده‌ایم، اظهار کرد: هر ساله ستاد پروژه مهر از تیرماه کار خود را آغاز می‌کند و ۵ کمیته دارد و همه هدف ما این است که سال تحصیلی را آغاز کنیم تا مشکلات برطرف شود.

این مسوول در ادامه گفت: خوشبختانه از تیرماه ۵ جلسه ستاد مهر داشتیم و جلسه ۱۰ ساعته با مدیران شهرستان‌ها و ۲۰ الزام را برای آن‌ها تبیین و مشکلات شهرستان‌ها را طرح کردیم.

زارع‌پور گفت: مباحثی مانند تاسیسات و تعمیرات را در دستور کار قرار دادیم و جمع‌بندی‌های لازم را داشتیم تا سال تحصیلی را به خوبی آغاز کنیم.

وی گفت: در جلسه ما مقرر شد که ۲۳ فضای آموزشی را تا آبان ماه با ۶۲ کلاس درس تعمیر کنند که این مدارس خیرساز هستند و ۳ فضای ورزشی از این محل قرار است که آماده و تحویل داده شود و برای ۸ هزار دانش‌آموز نیز لوازم التحریر مد نظر قرار گیرد تا در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار گیرد.

زارع‌پور در ادامه به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: مشکلات ویژه و خاصی در زمینه فضاهای آموزشی داریم.

مدیرکل آموزش و پروش استان گفت: ۱۱۳ مدرسه ما تخریبی هستند که شامل ۶۷۸ کلاس درس هستند و تعداد ۱۲۰ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند که جز وظایف نوسازی مدارس است.

وی به مدارسی که باید احداث شود اشاره کرد و افزود: ۱۱۸ مدرسه باید ساخته و ۱۷۶ مدرسه باید تعمیر شوند و نزدیک به ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته نیاز داریم که سرپناه برای دانش‌آموزان داریم و ۱۱۴ سرویس بهداشتی مناسب نیاز داریم.

زارع پور تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما در زمینه تجهیزات است که بچه‌ها به حداقل‌ها نیاز دارند که ۲۲۷ دستگاه کپی نیاز داریم و بیش از ۲ هزار صندلی معلم و بیش از ۶ هزار میز دانش‌آموز و تعداد بیش از ۸۰۰ کامپیوتر می‌خواهیم.

وی اظهار کرد: این نیاز به غیر از نیازهای دبیرستان‌های ماست که در آن جا تجهیزات بسیار گران‌تر از تجهیزات مدارس دیگر است که باید تامین شوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای مثال در مادوان بحران داریم که یک فضای ۶ کلاسه در سه ماه ساخته شد که هفته آینده افتتاحیه آن را داریم و یک فضای ۱۲ کلاسه داریم که گیر آن در ۲۰۰ میلیون تومان است که دو سال است به خاطر این مبلغ این فضا همچنان راکد است.

انتهای پیام/ش

وجود ۱۱۳ مدرسه تخریبی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.