مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از حضور این اداره کل در جشنواره انگور با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در ۳۰ غرفه خبر داد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اظهار کرد: هدف اصلی ما از پایه گذاری جشنواره انگور توسعه گردشگری آذربایجان غربی بوده است.
وی افزود: اجرای جشنواره انگور و جشنواره‌های مشابه سبب جذب گردشگران شده و موجب می‌شود تا فرصت‌های سرمایه گذاری را برای علاقه‌مند ان به گردشگری در استان فراهم نمائیم.
جباری ادامه داد: برگزاری پنجمین جشنواره انگور نشان از همت و تعامل همه دستگاه‌ها داشته و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته و در جشنواره‌های دیگر نیز تداوم یابد.
مدیرکل استان به اقدامات اداره کل درخصوص جشنواره انگور اشاره کرد و افزود: این اداره کل همانند سنوات گذشته درقالب ۳۰ غرفه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از طریق توزیع اقلام تبلیغاتی اقدام می‌کند.
وی تصریح کرد: امسال غرفه‌های مردم شناسی و معرفی آداب و رسوم گذشته استان را با محوریت انگور و فرهنگ مردم ارومیه و استان را در نمایشگاه خود خواهیم داشت که در نوع خود کم نظیر می‌باشد.
جباری گفت:: در نمایشگاه صنایع دستی امسال سعی شده تا از هنرمندان صنایع دستی استان که در زمینه انگور آثاری هنری دارند بهره برده و با هدف توسعه و ترویج محصولات صنایع دستی را عرضه خواهیم کرد.
مدیرکل استان هم چنین به نقش میوه انگور در سلامت مردم اشاره کرد و افزود: مردم استان در طول تاریخ با درک اهمیت ارزش غذایی این میوه فرآورده‌های آن را در اشکال مختلف در سبد غذایی خود جای داده و ما سعی داریم این فرهنگ را بیش از پیش حفظ و معرفی نمائیم.
جباری درانت‌ها تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها حفظ آئین و آداب و رسوم مرتبط با فرهنگ مردم استان بوده و معرفی آن به گردشگران می‌باشد.
گفتنی است پنجمین جشنواره انگور از تاریخ ۱۶ شهریور ماه تا ۲۴ این ماه در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه با حضور بخش دولتی و خصوصی با محوریت انگور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

حضور اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با ۳۰ غرفه در جشنواره انگور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.