در پی راهیابی تیم ملی فوتبال سوریه و موفقیت های ارتش این کشور در مبارزه با تروریست های تکفری ،گاردین با انتشار گزارشی حال و هوای این کشور را روایت کرد.

///روایت گاردین از پیروزی سوریه در دو میدان ورزشی و نظامیبه گزارش خبرنگاردنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،شب گذشته در آخرین بازی دور انتخابی جام جهانی تیم ملی سوریه مهمان ایران بود ودر حالی که تا آخرین دقایق 2-1 شکست خورده بود موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و با این نتیجه خود را به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی برساند.


از سوی دیگر،سوری ها که چند سالی است در حال نبرد با تروریست های تکفیری چند ملیتی هستند، در میدان جنگ نیز به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.


این دو موفقیت باعث شد تا شب گذشته حال و هوای این کشور و مردمش متفاوت با دیگر روزها باشد.روزنامه گاردین همزمانی موفقیت های ورزشی و نظامی سوری ها را دست مایه گزارش خود قرار داده است.


در گزارش گاردین می خوانیم:


در بحبوحه جنگ، تیم ملی فوتبال سوریه در وقت های پایانی در ایران گلزنی کرد تا امیدهای خود را برای نخستین صعود به مسابقات جام جهانی زنده نگه دارد.

با توجه به حذف سوریه از مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا،عمر السومه پس از پنج سال غیبت ،به تیم ملی سوریه برگشت تا تساوی 2 بر 2 مقابل ایران را رقم بزند و تیمش را به پلی آف برساند. بازیکنان سوری که پشت پیراهن های قرمز رنگشان به جای نامشان نام «سوریه» درج شده بود، (پس از تساوی) بر روی زمین چمن تهران به زانو افتادند. نیمکت نشینان این تیم هم با پرچم های کشورشان به وسط میدان دویدند.


سوریه ماه آینده در دو بازی پلی آف برابر استرالیا بازی خواهد کرد. برنده این دو مسابقه برای رسیدن به جام جهانی باید تیمی از منطقه کونکاکاف(آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب) را شکست دهد. سوریه به دلیل جنگ ،احتمالا بازی خانگی خود را برابر استرالیا در مالزی برگزار خواهد کرد.

حضور در مرحله پلی آف جام جهانی روسیه موجب شادی مردم  سوریه شد، تلویزیون های شهری بزرگ در میدان های دمشق (پایتخت سوریه)برای نمایش عمومی بر پا شده و همچنین طرفداران فوتبال در کافی شاپ ها و سالن های ورزشی برای تماشای پخش زنده بازی از ایران،تجمع کرده بودند.


پس از پایان بازی هزاران نفر از طرفداران سوریه در خیابان ها به پایکوبی پرداختند و نام سوریه را فریاد می زدند و پرچم کشورشان را تکان می دادند به طوری که رفت و آمد خودروها کاملا متوقف شده بود.

بشیر رحال، جوان 26 ساله ای که بازی را در یک هتل در دمشق تماشا می کرد،و پرچم کشورش روی یک میز در مقابلش قرار داشت ، گفت: "این شادترین روز زندگی من است."

آسمان شهر با نورپردازی روشن شده، بعضی از مردم هم سرهای خود را از پنجره اتومبیل هایشان بیرون آورده و روبان های قرمز رنگ را به اهتزاز در آورده بودند.


همان روز خبرهای جدیدی از جبهه رسید مبنی بر این که ارتش سوریه به «دیر الزور» در شرق سوریه رسیده اند و در آستانه شکستن محاصره این شهر که چندین ماه در محاصره داعش بود، قرار دارند.

فایق شمیس، کارمند 46 ساله یک نهاد دولتی ، گفت: "امروز دو پیروزی وجود دارد: ارتش وارد دیر الزور شد و ما با ایران مساوی کردیم، که من آن را پیروزی می دانم". "سوریه دوباره احیا شده است، زیرا مردم زیادی در خیابان های دمشق مشاهده می شوند. از زمان آغاز جنگ ما چنین چیزی را ندیده ایم. "


همچنین بعضی از هواداران تیم ملی سوریه نام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در خیابان های دمشق را سر دادند.

در فضای مجازی هم گروهی از مردم عکس های ورزشکاران و بازیکنانی را که در طول جنگ کشته شدند، به اشتراک گذاشتند.


انتهای پیام/

گزارش گاردین از متفاوت ترین روز مردم سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار