دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در قالب جشنواره تابستانه با حضور ۱۸هنرمند از سراسر کشور در مجموعه تفرجگاه پارک ابشار این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  جعفر نجیبی دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق با بیان اینکه این سمپوزیوم به دو صورت جنبی و اصلی برگزار می شود تصریح کرد:۱۸هنرمند در این سمپوزیوم باهم رقابت می کنند که در بخش اصلی ۱۰اثر برتر انتخاب شده است و در بخش جنبی هنرمندان شرکت می کنند که در پایان از برگزیدگان در این بخش نیز تقدیر می شود.

نجیبی افزود:هنرمندان سراسر کشور چون استان های تهران،لرستان،مشهد،البرز،کرمان،اردبیل،تبریز،همدان،خرم آباد و شهرستان بافق در این سمپوزیوم حضور پیدا کرده اند.

وی ادامه داد:هنرمندان آثار خود را طبق موضوعات گوناگونی اعم از اجتماعی،معرفی شهر و کشور،بحث طبیعت و حفظ محیط زیست،آثار و ابنیه تاریخی خلق می کنند.

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق با بیان اینکه فراخوان این سمپوزیوم طی دو ماه اخیر اعلام شده و ۶۴هنرمند در بخش اصلی شرکت کردند بیان داشت:این تعداد شرکت کننده نسبت به سمپوزیوم سال گذشته حدود ۳برابر افزایش داشته که این موضوع نشان دهنده برگزاری متنوع این سمپوزیوم نسبت به سال گذشته است.

نجیبی فضای اجرای هر اثر را مساحت ۲۰متر و ارتفاع طرح های اجرایی را حداقل تا ۲متر عنوان کرد.

وی گفت:در نظر گرفته شده برای نخستین بار در این سمپوزیوم، آثار در مدت طولانی با روش های مدرن نگهداری می شوند و در دید عموم مردم قرار می گیرند.

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق عنوان کرد:در بخش اصلی به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳،۲ و ۱میلیون تومان تعلق میگیرد که آثار ازسوی ۳داور سنجیده می شود.

نجیبی وجود تل ماسه های بکر و شن های روان با چشم اندازی زیبا در منطقه کویری این شهرستان را یکی از دلایل مهم برگزاری این سمپوزیوم در بافق عنوان کرد.

انتهای پیام/ ی

سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.