رئیس شبکه بهداشت و درمان زهک در شمال سیستان و بلوچستان خبرداد

حمله سگ ولگرد به یک زن 53 ساله در شهرستان زهک

رئیس شبکه بهداشت و درمان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت :به یک زن 53 ساله در شهرستان زهک مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس شبکه بهداشت و درمان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: یک زن 53 ساله در روستای سیدخان بخش جزینک این شهرستان بر اثر حمله سگ ولگرد به دو دست مصدوم شد.


دکتر مجتبی رفیقدوست افزود: این حادثه ساعت 14 و 30 دقیقه روز گذشته در بخش جزینک زهک رخ داد که بلافاصله این زن 53 ساله توسط اورژانس 115 به بیمارستان سیدالشهداء این شهرستان منتقل شد.


وی ادامه داد: تیم پزشکی مستقر در بیمارستان سیدالشهداء زهک بلافاصله اقدامات اولیه شامل شستشو و ضد عفونی محل گزیدگی، تزریق واکسن هاری و کزار بر روی وی را انجام دادند.


وی افزود: این زن میانسال دیشب بعد از انجام اقدامات لازم با حال عمومی مطلوب از بیمارستان مرخص شد.


وی افزود: هاری یک نوع بیماری واگیر مشترک بین انسان و دام است که در صورت بی اعتنایی فرد گزیده شده و عدم مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی سلامت فرد به خطری افتد ، اگر فرد مبتلا به بیماری هاری شده باشد قطعا فوت می کند.


به گفته معاون بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل، پنج نفر از ابتدای امسال تاکنون بر اثر بیماری ابتلا به بیماری هاری در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان فوت کردند.


جواد اکبری زاده اظهار داشت: از این تعداد سه نفر ایرانی و دو تبعه افغان بودند که به دلیل دیر مراجعه کردنبه مراکز درمانی و ابتلا به بیماری هاری جان باختند.


وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هزار و 201 نفر حیوان گزیدگی توسط سگ های ولگرد در منطقه رخ داده است در حالی در طول سال گذشته افزون بر هزار و 400 نفر حیوان گزیدگی بوسیله سگ به وقوع پیوسته که افزایش این آمار زنگ خطری برای منطقه است.


معاون بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل از افرادی که به حیوان گزیدگی توسط سگ دچار می شوند خواست در همان دقایق ابتدایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.


وی تاکید کرد: تمامی خدمات دانشگاه علوم پزشکی زابل به افرادی که دچار حیوان گزیدگی توسط سگ می شوند به صورت رایگان ارائه می شود.


وی تصریح کرد: درمان هر فردی که توسط سگ دچار حیوان گزیدگی می شود افزون بر پنج میلیون ریال برای مجموعه بهداشت و درمان منطقه هزینه در بر دارد که از بیماران دریافت نمی شود.

انتهای پیام/گ

حمله سگ به یک زن در زهک

برچسب ها: سگ ، هاری ، زهک ، حمله ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار