هامونی حقیقت گفت:با توجه به مسابقات مهم تیراندازی در سال 2018 ، ملی پوشان روزهای سختی در پیش خواهند داشت.

سال 2108 برای تیراندازان بسیار مهم و حساس است احمدرضا هامونی حقیقت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم ملی اهداف پروازی در مسابقات قهرمانی جهان مسکو بیان کرد :مسابقات قهرمانی جهانی مهم ترین مسابقه تیراندازان اهداف پروازی است که سالی یک بار برگزار می شود و برای تیراندازان از نظر ارزش و اهمیت پس از مسابقات المپیک در جایگاه دوم قرار دارد. بنابراین تیراندازان با آمادگی کامل در این رویداد مهم شرکت می کنند .سطح این مسابقات بسیار بالاست و رقابت نزدیکی بین تراندازان برقرار است.

او در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد تیراندازان در این رقابت ها رضایت بخش بود، گفت: مهم ترین هدفی که مربیان  تیم ملی اکنون دنبال می کنند آماده سازی ملی پوشان برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا است . طبق آنچه که اعضای کادر فنی در نظر گرفتند و فدراسیون نیز آن را تصویب کرد مسابقات آسیایی قزاقستان و قهرمانی جهان مسکو جزء برنامه های کوتاه مدت قرار دارد تا با اعزام تیراندازان به این رقابت ها بدنه اصلی تیم ملی مشخص کنند.

عملکرد برخی تیراندازان در مسابقات مسکو دور از انتظار بود

او ادامه داد :عملکرد تیراندازان در مسابقاتی که برگزار شد دور از انتظار بود اما برخی ورزشکاران نتایج خوبی کسب کردند و نشان دادند که می توان با کمی تمرکز و اردوهای متمرکز می توان به هدف مورد نظر دست یافت. امیدوارم با برگزاری اردوها و تمرینات مداوم نقاط ضعف تیراندازان برطرف شود و آنها با آمادگی کامل در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کنند.آنچه که تاکنون در مسابقات قهرمانی جهان مسکو اتفاق افتاد در چارچوب برنامه هایی بود که فدراسیون تصویب کرد.

هامونی حقیقت افزود:البته قرار بود تیراندازان برای شرکت در مسابقات مسکو 110 روز تمرین کنند اما به دلیل محدودیت زمانی تنها 60 روز در اردو بودند. معتقدم تیراندازان اهداف پروازی با توانایی هایی که دارند می توانند عقب ماندگی را جبران کنند و در مسابقات آسیایی خوش بدرخشند.

تغییراتی زیادی در رشته تیراندازی بازی های آسیایی جاکارتا صورت گرفته است

او افزود :تغییرات زیادی در رشته تیراندازی برای بازی های آسیایی جارکاتا صورت گرفت . در این رقابت ها تعداد تیراندازان و مدال هایی که بین تیراندازن توزیع می شود کاهش پیدا کرد به طوری که  بخش تیم تمامی رشته های تیراندازی حذف شد و تعداد مدال ها نیز از 135 به 48 مدال کاهش یافت . براین اساس تیراندازان برای کسب مدال باید در بخش انفرادی تلاش بیشتر کنند.همچنین برخی رشته هایی تیراندازی در تفنگ و تپانچه که در المپیک حذف شده در بازی های آسیایی نیز برگزار نمی شود.با توجه به اینکه مسابقات تیمی حذف شدند  اما تیراندازان در بخش میکس می توانند شرکت کنند. با وجود این کسب مدال برای ملی پوشان بسیار سخت شده است هرچند که تیراندازان ما سابقه کسب مدال در بخش انفرادی بازی های آسیایی را دارند با این حال می توان امیدوار بود که ورزشکاران بازهم مدال آوری کنند.البته این موضوع در شورای المپیک در حال بررسی است.

دبیر سابق فدراسیون تیراندازی در پایان خاطر نشان کرد :تیراندازان کشورمان سال آینده سال سختی را در پیش خواهند داشت چون مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو آغاز می شود و بازی های آسیایی جاکارتا هم با فاصله کمی تا اولین مسابقه کسب سهمیه المپیک به  میزبانی کره جنوبی  برگزار می شود.بنابراین تیراندازان برای موفقیت در هر دو رویداد باید تلاش مضاعف کنند تا در هر دو مسابقه روی سکو قرا بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار