مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان از برگزاری نخستین جشنواره ارائه توانمندی های روستایی در استان خبرداد.

نخستین جشنواره روستا در زنجان برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ علی محمودی مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: 20تا 25 شهریور ماه؛نخستین جشنواره روستا در زنجان به هدف ارائه توانمندی های روستایی برگزار می شود .

 

وی با اشاره به اینکه روستاهای  مراکز و مهد تولید کشاورزی و دامپروری است گفت:در حال حاضر روستاها جایگاه واقعی خود را حفظ نکرده و از مراکز تولید خارج شده اند این تغییر جایگاه موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

 

 

این مقام مسئول عدم توجه به زیرساخت های روستایی را یکی از دلایل مهاجرت روستاییان عنوان کرد و گفت: ماندگاری افراد در روستاها نیاز به برنامه ریزی مناسب در این حوزه است.

 

محمودی گفت: نهادسازی در روستاها باید با جدیت پیگیری شود که در استان زنجان اقدامات آغاز شده است و تلاش می شود روش های نوین وارد فعالیت های کشاورزی شود.

 

وی با بیان اینکه 80 غرفه تولیدات روستایی برای جشنواره روستا در نظر گرفته شده است، گفت: 40 غرفه نیز به ارائه توانمندی های شهرستان ها اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: دو منطقه قره داغ و پایین کوه به عنوان مناطق نمونه برای برپایی نمایشگاه روستایی در نظر گرفته شده است که نمایشگاه ها و جشنواره ها به صورت دوره ای در این دو منطقه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ر

نخستین جشنواره روستا 20 تا 25 شهریور در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.