رئیس اتاق تعاون کردستان گفت: سهم بخش تعاون در اقتصاد، حدود ۲۵ درصد است که تنها ۶ درصد از این میزان محقق شده است.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ مهرداد حسینی رئیس اتاق تعاون کردستان دیروزدر دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کردستان که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: قانون اساسی کشور در رابطه با بخش اقتصاد و اشتغال بر سه مورد دولتی، تعاونی و بخش خصوصی استوار است.

 حسینی افزود: سهم بخش تعاون در اقتصاد، حدود ۲۵ درصد است که تنها ۶ درصد از این میزان محقق شده و این نشان این است که مدیران کشوری و استانی نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند.

وی نداشتن منبع درآمد برای اتاق تعاون را یکی از مشکلات اتاق دانست و بیان کرد: از راه‌های مختلف برای کسب درآمد اتاق تلاش کردیم اما متاسفانه عوامل پنهان و آشکار مانع از ایجاد درآمد شده‌اند.

رئیس اتاق تعاون کردستان گفت: در سال گذشته در زمینه خدمات کمسیون تعمیرات، ثبت، اجرای مجامع و داوری کارهایی انجام و نسبت به بازنگری در مرکز داوری از طریق قوه قضاییه اقدام شد.

 وی در پایان به تعاونی موفق مهرجامگان قروه اشاره کرد وافزود: دولت  برای ایجاد هر شغل در حدود ۵۰ میلیون تومان نیاز دارد اما اعضای تعاونی مهرجامگان قروه که اکثرا از معلولین و کم‌توان‌های جسمی هستند، تنها با وام ۸۰ میلیون تومانی توانستند برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام/ م ح

تنها 6 درصد از سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.