باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش تهران از ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.

ضرورت توجه به دانش آموزان دوره ابتدایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارسعباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد توجه به برنامه‌های فرهنگی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد: برنامه‌هایی را برای توجه به این مسئله در نظر گرفته ایم و در سند تحول بنیادین نیز به مسئله تربیت اشاره شده است به این معنا که  آموزش به تنهایی در مدارس مورد توجه نیست.

وی افزود: بهترین نوع فعالیت برای دانش‌آموزان ارائه آموزش های چند گانه و آموزه‌های پرورشی در کنار یکدیگر است که قصد داریم چنین مسئله ای را در مدارس پیاده‌سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: بخش عمده‌ای از شخصیت کودکان در دوره پیش از مدرسه شکل می گیرد که  به عهده خانواده ها است؛ پس از آن مقطع ابتدایی تاثیر بسیاری در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد و بازه سنی 6 تا 12 سال برای مسئله آموزش دانش آموزان باید پیش از بیش در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

باقری عنوان کرد: ارتقا کیفیت دوره ابتدایی و خودکنترلی از مواردی است که باید در دوره ابتدایی متناسب با سن دانش آموزان به آنها آموزش داده شود و برنامه‌‌ریزی‌هایی با این رویکرد در دستور کار داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: در اداره کل بخشی با رویکرد توجه به آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده که مسئله آموزش و پرورش را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار داده است تا با اجرایی شدن این موضوع شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس باشیم.

انتهای پیام/

اما و اگرهای آسیب های اجتماعی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار