بررسی آسیب های اجتماعی و معلولیت ها دو تکلیف بزرگ بهزیستی است

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بررسی آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را دو تکلیف بزرگ بهزیستی دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت : طلاب و روحانیون در استان باید برای نهادینه کردن مباحث اسلامی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها این سازمان را یاری کنند .


وی با بیان اینکه بهزیستی در سال های اخیر در مباحث غربالگری شنوایی، بینایی و پیشگیری از معلولیت ها خوب کار کرده است، افزود : در بحث پیشگیری از معلولیت ها موفقیت های خوبی داشته ایم و امید است در بحث معلولین مادرزادی کاهش قابل توجهی داشته باشیم .


عرب نژاد با بیان اینکه در برنامه ششم هدف بهزیستی پیشگیری از طلاق ها است، افزود: در زمینه اعتیاد بهزیستی طرح های خوبی اجرا می کند که از جمله آنها طرح های آموزشی در مدارس است.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات بهزیستی در سال های اخیر در بحث پیشگیری افزایش داشته اما در بحث حمایتی کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر بیشتر اعتبارات بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است.


حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند ، درمیان ، خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت : کار بهزیستی سخت تر از دستگاههای دیگر است و با جامعه ای دردمند سرکار دارد.


وی با بیان اینکه با ترویج آموزه های دینی و توسعه آن می توانیم جلوی خیلی از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی را بگیریم، اظهارداشت: متاسفانه چشم و هم چشمی ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و یکی از نقاط آسیب ما همین است که باید روی سبک زندگی اسلامی خیلی کار کنیم.
انتهای پیام/ک

بهزیستی با جامعه دردمند سروکار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار