رئیس هیئت امنای مجموعه زیارتی- گردشگری خالدنبی شهرستان کلاله گفت: آتش‌سوزی در مجموعه زیارتی گردشگری خالدنبی شهرستان کلاله که بر اثر بی‌احتیاطی گردشگران آغاز شده بود مهار و خاموش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امان محمد حمیدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آتش‌سوزی رخ داده در نخستین موزه روباز استان گلستان و تخریب سنگ تراشیده‌های بی‌نظیر اظهار داشت: آتش اولیه به احتمال فراوان توسط گردشگران ایجاد شده که به علت وجود باد، غفلت و همچنین خشکی بوته‌ها، عرصه مزار تاریخی و اعجاب انگیز خالدنبی را فرا می‌گیرد.

وی افزود: بلافاصله با حضور خادمان و اهالی منطقه آتش مهار و اطفا و از خسارت احتمالی جلوگیری می‌شود.

رئیس هیئت امنای مجموعه زیارتی- گردشگری خالدنبی شهرستان کلاله از واقعه تلخ دیگری در این مزار تاریخی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از بی‌خردان به تاریخ و آثار به یادگار مانده از گذشتگان، و مخالفان توسعه گردشگری و رشد اقتصاد مردم روستاهای منطقه، اقدام به شکستن 3 سنگ تراشیده استوانه‌ای و  چلیپا کرده و یک سنگ مزار را نیز از دل خاک بیرون کشیده و رها کردند، که موضوع در حال پیگیری است.

حمیدزاده گفت: با تلاش اداره کل  میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش  محوطه مزار، محصور به فنس شده، اما استقرار نگهبان و نصب دوربین برای حفظ این مزار اعجاب انگیز در جهت نگهداری آثار تاریخی کشور و توسعه گردشگری ضروری است.

انتهای پیام/س

آتشی که بوسیله گردشگران روشن شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.