مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مجموعه‌ای از آثار هنرمندان استان در جشنواره فرهنگی خوزستان عرضه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: در استان به دلیل اتکای بیش از حد استان به منابع نفتی، انرژی، آب، فولاد،‌ پتروشیمی و کشاورزی، حوزه‌های خدماتی از جمله گردشگری مغفول مانده‌اند و می‌توان گفت که این موضوع حلقه مفقوده اقتصاد استان خوزستان است.

وی اظهار کرد: شب‌های فرهنگی خوزستان فرصتی بود برای اینکه بخشی از جاذبه‌های استان خوزستان، در زمینه‌های تاریخ، فرهنگ، آیین و همچنین موسیقی و به طور کلی جاذبه‌های گردشگری استان جلوه‌گر شود و مردم طی این دو شب بتوانند گوشه‌هایی از این استان باشکوه را نظاره‌گر باشند.

نشان افزود: عنوان این نمایشگاه "شکوه خوزستان" است و در آن تصاویر زیبایی از عکس‌های جاسم غضبان‌پور و عبدالخالق طاهری دو عکاس بزرگ خوزستان و کشور به نمایش در آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: ۳۰ تابلو و اثر نفیس و با کیفیت بسیار خوب، تهیه و در منظر بازدیدکنندگان قرار گرفته شده است که این بخشی از تلاش همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان بود.

وی با اشاره به بخش صنایع دستی این جشنواره نیز افزود: مجموعه‌ای از این صنایع که محصول و ثمره چیره‌دستان این عرصه است، در بخش‌های مختلف از جمله میناکاری، ورشوکاری، خراطی، عبابافی، گلیم‌بافی، کپوبافی و ... در برج میلاد تهران که مجموعه فرهنگی بسیار ارزنده‌ای در کشور ما است، به نمایش در آمده‌اند.

نشان با اشاره به غرفه خوراکی‌ها و سوغات خوزستان گفت: این غرفه با بهره‌گیری از سرشت و خصلت مردم خوزستان که سخاوت می‌باشد، در اختیار میهمانان ارجمند قرار گرفته است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه طبیعتاً چنین چهره‌ای از خوزستان نمی‌تواند جذب گردشگر و سرمایه‌گذار کند، عنوان داشت: ما باید چهره دیگری از خوزستان که ریشه در واقعیت دارد و قابلیت واقعی این استان است و در طول تاریخ عیان بوده و در دوره معاصر شکوفا شده است را به همراه مجموعه آنچه که ما تحت عنوان جاذبه‌های گردشگری استان می‌شناسیم، به مردم نشان دهیم.

 وی گفت: جلوه‌هایی از طبیعت، تاریخ، صنعت، آیین‌ها و از همه مهم‌تر مردم این خطه، باید به منصه ظهور گذاشته شود و تصویر بهتری از استان خوزستان نمایش داده شود تا حضور سرمایه‌گذار، گردشگر و سایر تبعات اقتصادی نیز حاصل شود.

نشان تصریح کرد: اگر بخواهیم به مقوله میراث فرهنگی و صنایع دستی از زاویه گردشگری بنگریم، باید حلقه‌های مختلفی به یکدیگر پیوند بخورد تا حق مطلب ادا شود. حلقه‌هایی از جمله؛ گردشگری، که باید در آن به مساله توسعه و بهبود کیفیت اقامتگاه‌ها توجه شود. از طرفی دست‌اندرکاران جذب گردشگر، به‌خصوص دفاتر خدمات مسافربری، تور لیدرها و مجموعه عوامل تبلیغاتی و ترویجی باید دست به دست هم دهند.

وی عنوان کرد: ما بیش از هر چیز محتاج و نیازمند معرفی استان خوزستان به عنوان یک مقصد گردشگری هستیم که از دهه‌های گذشته در استان‌های دیگر آغاز شده است و تجربه‌های موفقی نیز طی سال‌های گذشته، در آن استان‌ها پدیده آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: با این حال در استان خوزستان به دلیل اتکای بیش از حد استان به منابع نفتی، انرژی، آب، فولاد،‌ پتروشیمی و کشاورزی، حوزه‌های خدماتی از جمله گردشگری مغفول مانده‌اند و می‌توان گفت که این موضوع حلقه مفقوده اقتصاد استان خوزستان است که باید تلاش کرد وضعیت بهتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/م

توسعه گردشگری خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.