وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند آیینه تمام نمای صلح و صلاح سرزمین ما باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، نوشت:  تئاتر، جلوه خردمندانه هنری است که رفاقتی زنده با مردم روزگار خویش دارد.

وی افزود: هنری که در اوج و فرود زندگی، در جستجوی چرایی و چگونگی بودن قامت برافراشته است و در نزدیک‌ترین فاصله، راستی‌ها را ستایش و کژی‌ها را نکوهش کرده است. این هنر شریف، خودآگاهانه در پی یافتن مخاطب خویش قدم برداشته و در این تلاش مستمر، هر زمان به شکل و شمایلی که اثرگذارتر باشد خود را عرضه کرده است.

صالحی در ادامه این پیام آمده است: تئاتر خیابانی برخاسته از همین ممارست ستایشگرانه است، چنین تئاتری در رویارویی با دردها و درمان‌های مردم که در این همنشینی از سکوت به حرف می‌آیند، هم شنوا و هم گویا است، با همین خوی و خصلت می‌تواند آیینه تمام‌نمای صلح و صلاح سرزمین ما باشد و هر گوشه از جغرافیای ایران اسلامی، از رهگذر وزیدن نسیم تئاتر، معطر از نشاط، معنویت و آزادی گردد.

 در پایان این پیام تأکید شده است: مردم دلاور و شریف شهر مریوان که به غیرت و میهن‌دوستی شهره هستند، نام خویش و نشان ایران را به موهبت تئاتر تا دورترین سرزمین‌ها طنین‌انداز خواهند کرد و برگزاری شایسته این رویداد اثربخش در اوج کوهساران کردستان، چونان پرچمی افتخارآمیز، پیام‌آور صلح و دوستی اهالی این سامان خواهد بود.

انتهای پیام/ م ح

مردم شریف و دلاور مریوان به غیرت و میهن دوستی شهرت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.