کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در شبانه روز گذشته به سه برابر حد مجاز و در حد بحرانی قرار گرفت.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به سه برابر حد مجاز رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان   از زاهدان  ، مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 534 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت وزش باد در این مدت به 79 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا شعاع دید افقی را در زهک تا هزار و 700 متر کاهش داد.

فرجی افزود: با تغییر الگوی جوی در استان به صورت تشدید سرعت وزش باد و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان تا آخر وقت امروز درشمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط به ویژه زهک وهیرمند کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

وی افزود: این شرایط با شدت کمتر از روزهای دوشنبه تا اواخر هفته در منطقه تداوم خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا اواسط هفته در ارتفاعات جنوبی استان بعد ازظهرها شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد مهیاست گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی های جنوب استان به ترتیب در هیچان نیکشهر با 6 میلی متر و ساربوک قصرقند و کج در سرباز با پنج میلی متر گزارش شد.

انتهای پیام/ع

گردو غبار درسیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار