سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی کارت هویت داده می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  شکرلله شیرخانی اعلام کرد: در راستای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی به فرزندان حاصل از این ازدواج کارت هویت داده می شود .

 

وی گفت: بر اساس قانون مدنی ایرانی فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نمی توانند شناسنامه ایرانی بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند .

 

وی افزود: در راستای هویت دار شدن این افراد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لایحه ای را مبنی بر هویت دار شدن فرزندان این افراد به دولت ارائه داده است .

 

شیرخانی یادآور شد: به این فرزندان کارت هویت داده می شود که بر اساس آن می توانند در مدرسه ثبت نام کنند و پس از مدتی دفترچه بیمه هم بگیرند اما در این مرحله تنها سرشماری انجام می شود .

 

وی با بیان این که سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در استان ایلام آغاز شده، گفت: این طرح شامل همسران یعنی مردان غیر ایرانی که تابع مقررات خود هستند، نمی شود و این طرح صرفا برای فرزندان است .

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: این سرشماری در کل کشور انجام شده است و در همین راستا برای تکمیل اطلاعات در قالب سرشماری از تمام بانوانی که همسر غیر ایرانی دارند، تقاضا می شود هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال کد ملی خود به شماره 2000195 از طریق پیامک اقدام کنند تا در سامانه ثبت شود .

 

وی تاکید کرد: با تصویب لایحه حمایتی دولت از این پس برای فرزندان این قشر کارت هویت صادر و امکان تحصیل در مدارس برای آن ها فراهم می شود و حتی می‌توانند یارانه هم دریافت کنند

 

انتهای پیام/ع

صدور کارت هویت برای فرزندان زنان ایرانی و پدران غیر ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.