در پی انتشار اخباری مبنی کشتی نگرفتن كشتی گیران كشورهای کلمبیا و مکزیک مقابل كشتی گیران ایران، در رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان در یونان، فدراسیون کشتی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،متن این بیانیه فدراسیون کشتی به شرح زیر می باشد:
متاسفانه برخی کانال های خبری، كه آشنایی با مسایل ورزشی ندارند، دلایل غیر ورزشی را برای حاضر نشدن دو كشتی گیر از كشور کلمبیا و یك كشتی گیر از كشور مکزیک در رقابت های جهانی نوجوانان در برابر كشتی گیران ایرانی مطرح کرده اند، که یا ناشی از ناآگاهی است و یا دلایل صرفا سیاسی دارد.
این مطالب در حالی مطرح می شود که یکی از نمایندگان مکزیک در مرحله نیمه نهایی این مسابقات برابر كشتی گیر کشورمان به میدان رفت و با حریف ایرانی خود كشتی گرفت. از سوی دیگر نیز، در چند مورد، از جمله دیدار كشتی گیرایران مقابل كشتی گیر قزاقستان؛ كشتی گیر این کشور مقابل نماینده ایران کشتی نگرفت.
در واقع عدم حضور در مقابل حریف بدلایل فنی مختلف، برای تمامی كشتی گیران در مسابقات كشتی امری بدیهی است.
لازم به توضیح است، با عنایت به اینکه مطابق ضوابط اعلامی در این مسابقات، روز قبل از وزن كشی، قرعه کشی مسابقات انجام می شود و وزن کشی صبح روز رقابت ها انجام می گیرد، كشتی گیرانی كه صبح بعد از قرعه كشی، به سر وزن قانونی نرسند، بدون هیچ گونه تغییری در جدول مسابقات هر وزن، نمیتوانند در مسابقات حضور داشته باشند و دست حریف مقابل، در برابر ایشان بالا می رود.
انتهای پیام/


بیانیه فدراسیون کشتی درباره اخبار منتشر شده در کانال های خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار