فعالیت بیش از هزارو 280 هیئت مذهبی در استان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد درهمایش مداحان شهرستان گچساران از فعالیت 1280 هیأت مذهبی دراستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حجت‌الاسلام حمید برازش در این همایش که با حضور نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد گفت: هیئت‌های مذهبی فعال استان در مناسبت‌های مذهبی مختلف فعالیت می‌کنند.

برازش افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ مداح ثبت شده در سطح استان مشغول فعالیت هستند که بخش زیادی از آن در گچساران است.

وی با اشاره به حضور تاجگردون در این همایش از نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی خواست همچون گذشته نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مداحان نیز انتظاراتی در جامعه دارند، افزود: انتظار می‌رود به مسئله اشتغال مداحان نیز پرداخته شود.

حجت الاسلام حمید برازش گفت: در سال گذشته ۳۰ روحانی مستقری در استان فعال بودند که در حال حاضر این تعداد به ۷۶ نفر رسیده و ۳۰۰ مبلغ هم در نمازجماعت مساجد و مدارس مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار مسجد در استان وجود دارد اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی، بتوانیم تجهیز و رفع نیازمندی‌های مساجد را بهتر پیگیری کنیم.

برازش به نقش دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در دبیرستان صدرای گچساران در حال حاضر با همکاری رئیس آموزش و پرورش گچساران ۶۰ دانش‌آموز دختر تحصیل می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از شروع ساخت مدارس صدرا در چرام و بهمئی خبر داد و افزود: امیدواریم دبیرستان پسرانه صدرا نیز در گچساران ساخته شود.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت هیئت مذهبی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.