مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان از ایجاد 2 کنسولگری موقت ویژه اربعین در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدامین یاقوت، مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر لزوم اقدام برای دریافت ویزای اربعین حسینی بیان داشت: زائران اربعین امسال تنها با اخذ ویزا می‌توانند از مرز عبور کنند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام ویزای اربعین از عصر روز گذشته(20 شهریورماه) آغاز شده و تا 13 آبان ماه ادامه دارد.

یاقوت با تاکید بر لزوم اخذ ویزا جهت شرکت در مراسم اربعین اذعان داشت: هیچکس بدون ویزا نمی‌تواند از مرز عبور کند و کشور عراق برای افرادی که بدون ویزا وارد این کشور می‌شوند، جرایم سنگینی قرار داده است.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل حج و زیارت خوزستان افزود: گذرنامه زائران اربعین باید تا 6 ماه اعتبار داشته باشد. همچنین ویزای اربعین تا 3 ماه اعتبار دارد تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هزینه ویزای گروهی و انفرادی از سوی کشور عراق برای هر نفر 40 دلار اعلام شده است.

وی گفت: همچنین هزینه بیمه برای هر نفر 25 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده ولی خدمات بیش تری به زائران ارائه می‌دهد.

محمدامین یاقوت اذعان داشت: متقاضیان سفر به عتبات در اربعین حسینی می‌توانند به سامانه سماح مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین ثبت‌نام از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 60 دفتر خدماتی زیارتی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 20 دفتر در اهواز قرار دارند.

یاقوت با بیان اینکه اکنون کار صدور ویزا در خوزستان در کنسولگری عراق در اهواز انجام می‌شود، اظهار داشت: همچنین برای تسهیل در ثبت‌نام و صدور ویزا، 2 کنسولگری موقت ویژه اربعین در سوسنگرد و آبادان ایجاد می‌شوند.

وی اذعان کرد: از عصر روز گذشته تاکنون 26 هزار نفر در کشور جهت گرفتن ویزا برای مراسم اربعین ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند که از این تعداد 2 هزار نفر در خوزستان هستند.

انتهای پیام/گ

2 کنسولگری موقت ویژه اربعین در خوزستان ایجاد می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار