مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی خودکفایی واقعی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار با امنیت شغلی را برای آنها سیاست مهم این نهاد دانست.

خودکفایی مددجویان ، رویکرد اصلی کمیته امداد امام آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی درنشست خبری افزود : در 5 ماه گذشته با ایجاد 250 شغل برای مددجویان رتبه خودکفایی مددجویان سیاسیت اصلی کمیته امداد امام آذربایجان شرقی اول کشوری را کسب کردیم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال این عدد به هزار نفر برسد.


وی گفت : سال گذشته با اجرای طرح خودکفایی ، 4600 مددجو از پوشش کمیته امداد خارج شدند و امسال نیز پیش بینی می کنیم 5 هزار مددجو خودکفا شوند.

کلامی افزود:ایجاد شغل هایی مانند صنایع مرتبط با خودرو ، گیاهان دارویی ، پرورش بوقلمون و شترمرغ ،گردشگری به ویژه در منطقه .


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان خاطرنشان کرد : هم اکنون 200 هزار نفر مستمری بگیر و مددجوی چند خدمتی در آذربایجان شرقی زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند .


وی افزود : 30 تا 40 درصد منابع ما از کمک های مردمی است به طوری که در سال گذشته 12 میلیارد تومان و در 5 ماهه گذشته 5 میلیارد تومان ازصدقات درآمد داشته ایم.


کلامی به برگزاری جشن عاطفه ها به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: در استان 14 هزار دانش آموز مددجو داریم که خوشبختانه همه آنها حامی دارند ولی برای تأمین نیاز های تحصیلی شان 23 و24شهریور جشن عاطفه ها در 14 پایگاه برای جمع آوری کمکهای مالی و لوازم تحریر اهدایی مردم خیر استان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد : جشن عاطفه ها نیز 19 مهر در مدارس تبریز ادامه خواهد داشت و مبالغ و هدایای دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود تا این هدایا میان دانش آموزان نیازمند توزیع شود.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان همچنین با اشاره به اتخاذ سیاست های غلط اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی و کنترلی گفت : این معضلات موجب بروز آسیب هایی مانند مهاجرت و رشد حاشیه نشینی ،طلاق ،اعتیاد و افزایش زنان بی سرپرست شده است که تبعات آن تنها متوجه کمیته امداد است.


کلامی در بخش دیگری مصاحبه خبری از دعوت نشدن نماینده کمیته امداد به جلسات تبریز 2018 انتقاد کرد و گفت: چرا در این رویداد نیازمندان و مناطق محروم سهمی ندارند و برای حفظ زیبایی شهر به دیوارکشی مقابل مناطق محروم اکتفا می شود درحالی که می توان بخشی از بودجه ی عمرانی زیباسازی را به این مناطق اختصاص داد و از صنایع دست ساز نیازمندان و مددجویان در استقبال از گردشگران تبریز 2018 بهره برد.

14 پایگاه برای جمع آوری کمکهای مالی و لوازم تحریر اهدایی مردم خیر استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.