با حضور دبیرکل بنیاد فردوسی

بهره برداری از نخستین خانه نقالی بنیاد فردوسی در کاشان

نخستین خانه نقالی بنیاد فردوسی کشور با حضور دبیرکل بنیاد فردوسی کشور، رئیس اداره ارشاد این شهرستان در مجموعه نیایش کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود نوری در مراسم بهره برداری از نخستین خانه نقالی بنیاد فردوسی در کاشان ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد فردوسی شاخه کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و مجموعه نیایش این شهرستان نخستین سرای نقالی بنیاد فردوسی کشور در کاشان به بهره‌برداری رسید.

دبیر بنیاد فردوسی شاخه کاشان با بیان اینکه مقرر شده است تا در هفته دو روز موسیقی زنده و نقالی اجرا شود، افزود: برپایی نمایشگاه مرتبط با شاهنامه از دیگر برنامه‌هایی است که در این سرا ایجاد می‌شود.

نوری ضمن اشاره به نزدیکی ایام محرم و صفر خاطرنشان کرد: در این ایام نقل مذهبی درباره امام حسین (ع) با پژوهش چند ماهه و همکاری مرکز پژوهش حوزه علمیه کاشان در چند ماه به مدت 10 شب در محل سرای نقالی، نقل مذهبی داریم.

وی با بیان اینکه در نقل محرم از حضور امام حسین (ع) در مکه تا روز دهم نقالی می‌شود، تصریح کرد: طومار این تقالی توسط مسعود نوری، دبیر بنیاد فردوسی شاخه کاشان تهیه و تدوین شده است.

دبیر بنیاد فردوسی شاخه کاشان ضمن اشاره به هدف این نقالی در ایام محرم ابراز داشت: هدف از نقالی واقعه عاشورا توانایی ارائه واقعه عاشورا به وسیله هنر نقالی است که وقت زیادی برای این کار صرف شده است.

گفتنی است  سرای نقالی کاشان با هزینه 200 میلیون تومان و پیشرفت 80 درصدی به بهره‌برداری رسید و تنها ایجاد فضای سبز این مجموعه باقی مانده که طی چند ماه آینده تکمیل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح نخستین خانه نقالی بنیاد فردوسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.