رئیس امورعشایری کشور گفت : دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت به بخش عشایر اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرمعلی قندالی رئیس امورعشایری کشور در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی امور عشایر استان‌های کشور با بیان اینکه عشایر بیشترین نقش را در اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال ایفا می کنند گفت : طی سه سال گذشته بیش از ۷۰۰هزار تن نهاده یارانه ای به عشایر اعطا شد.

 

وی افزود: برای تولید گوشت قرمز دو هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد و برگشت پنج ساله به عشایر اختصاص یافت که با نگاه دولت تدبیر و امید بخش زیادی از آن جذب شد.

 

رئیس سازمان عشایری کشور با بیان اینکه نباید عشایر را تنها به تولید و پرورش دام شناخت، ابراز داشت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می شود که این افراد در زمینه گیاهان دارویی اقدامات بسیاری را در دست اجرا دارند که نشان می دهد عشایر با کمترین هزینه بالاترین بهره وری برای تحقق شعار سال را دارا هستند.

 

قندالی در ادامه تصریح کرد: عشایر از نظر سطح سواد در کشور جایگاه بسیار خوبی دارند که در ایل سنگسر مهدیشهر نیز افراد نخبه بسیاری داریم که نشان می دهد آموزش و پرورش به بخش مناطق روستایی و عشایری توجه ویژه دارد و از امکانات آموزشی لازم برخوردار هستند.

 
انتهای پیام / ه


اعطای بیش از ۷۰۰هزار تن نهاده یارانه ای به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.