جشنواره شیر و فرآورده های لبنی ویژه زنان روستایی و عشایر استان سمنان در منطقه ییلاقی «رسم رودبار» شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی مومن دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنان گفت : این جشنواره به مدت دو روز سه شنبه و چهارشنبه، 27 و 28 تیرماه در«رسم رودبار» شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.


علی مومن افزود : آغاز جشنواره شیر و فرآورده های لبنی مهدیشهر از بعد از ظهر روز سه شنبه خواهد بود و در روز چهارشنبه نیز عرضه محصولات و معرفی برترین های جشنواره را خواهیم داشت.


وی هدف از برگزاری جشنواره شیر و فرآورده های لبنی مهدیشهر را معرفی تنوع فرآورده های شیری در استان و همچنین آموزش تهیه انواع محصولات لبنی به زنان روستایی دانست.


دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنان اظهار داشت : در همه نقاط روستایی و عشایری استان سمنان تمامی 32 محصول لبنی تولید نمی شود، مثلا در یکی از نقاط استان که فرآوری شیری فراوانی نیز دارند تنها چند محصول لبنی بیشتر تولید نمی کنند.


مومن تصریح کرد : در جشنواره شیر و فرآورده های لبنی مهدیشهر به بانوان متقاضی آموزش داده می شود تا تهیه سایر محصولات لبنی را نیز فرا بگیرند و سپس بتوانند در روستای خودشان از شیر محصولات متنوعی تولید کنند.


وی با بیان اینکه در جشنواره شیر و فرآورده های لبنی مهدیشهر شیر گوسفندی از دامداران تهیه شده و در اختیار بانوان قرار داده می شود تا به تولید بپردازند، افزود: حدود 80 نفر از بانوان عشایر و روستایی در این جشنواره شرکت دارند.


مومن، فرآورده های لبنی همچون، ماست، پنیر، لور، ماست چکیده، آرشه، سرماست، چیکو، لورعین، روغن زرد را از جمله محصولاتی دانست که در این جشنواره از شیر تهیه و تولید می شود.


دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنان، دکتر شریک لو از موسسه تحقیقات علوم دامی کشور را مهمان ویژه این جشنواره معرفی کرد و اظهار داشت : برگزاری این جشنواره با همکاری جهاد کشاورزی استان، بسیج عشایری استان، اداره کل دامپزشکی، اداره کل عشایری و تعاون روستایی استان می باشد.


انتهای پیام / ذ


حضور 80 نفر از بانوان عشایر در جشنواره شیر و فرآورده های لبنی در مهدیشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار