رقم جوجه ریزی در واحد‌های پرورش طیور خراسان رضوی در شش ماه نخست امسال از ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علیرضا شهرام شرقی، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: آمار یادشده مربوط به تعداد جوجه ریزی از ابتدای سال تا کنون است و در همین مدت توسعه عملیات بهداشتی و ایمن سازی جمعیت پرندگان واحد‌های فوق توسط گروه‌های دامپزشکی بخش خصوصی که با نظارت و پایش مستمر بخش دولتی انجام شده سبب کنترل مصرف واکسیناسیون طیور در واحد‌های پرورش شده است.

وی افزود: نظارت برعملیات مایه کوبی گله‌های طیور استان سبب شد تا ضمن روند کاهشی بیماری‌های صنعت طیور استان، از مصرف غیر ضروری واکسن‌ها نیز پیشگیری گردد و این موضوع می‌تواند نقش مهمی در کنترل مصرف واکسن‌های طیور و سلامت تولیدات طیور استان داشته باشد.

شرقی با اشاره به گسترده‌تر شدن و شدت یافتن نظارت‌های بخش دولتی دامپزشکی بر ایمن سازی طیور استان علیه بیماری‌های طیور که توسط بخش خصوصی انجام می‌پذیرد بیان کرد: نمونه برداری‌های انجام شده در این راستا از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مورد در سال قبل به ۲۶ هزار و ۵۰۰ مورد در شش ماه اول امسال رسیده است.

وی گفت: در جهت اجرای اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، اداره کل دامپزشکی استان ۱۰۰ درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمانی و پیش گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی سرمایه طیور استان را بخش مهمی از اقتصاد استان خواند و سلامت بخش عمده‌ای از غذای مردم را وابسته به سلامت طیور استان دانست.

 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

شدت یافتن نظارت‌های بخش دولتی دامپزشکی بر ایمن سازی طیور خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار