مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برداشت انگور از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  ابراهیم رودسرابی، در جمع کشاورزان روستای نوروزی افزود: با توجه به بروز خسارت سرمازدگی بر باغات این شهرستان طی سال زراعی جاری، پیش بینی می‌شود ۸ هزار تن انگور از سطح تاکستان‌ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۳ هزار هکتار بصورت دیم و ۵۰۰ هکتار آن آبی میباشدگفت: عملکرد انگور دیم در هر هکتار به صورت میانگین هزار تن و آبی ۱۵ تن می‌باشد.

 مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اظهار کرد: ۴۰ درصد از محصول تولیدی این شهرستان برای کشمش، سبزه، آبمیوه و شیره انگور فرآوری و بقیه نیز به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.
 
رودسرابی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ رقم انگور در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: عمده محصول تولیدی این منطقه، کشمش بی دانه و دانه دار بوده که نمیه دوم شهریور برداشت آن آغاز می‌شود.
 
وی افزود: در سال زراعی جاری سرمازدگی به ۱۰ درصد از تاکستان‌های این شهرستان خسارت وارد کرده و موجب کاهش حدود هزار تن تولید انگور این شهرستان شده است.
 
در شرایط عادی جوی هر هکتار تاکستان‌های آبی این شهرستان توان تولید ۱۵ تن انگور را دارد که با توجه به خسارت‌های متحمل شده شامل سرمازدگی، و خشکسالی، میانگین تولید به از ۱۲ تن در هر هکتار رسیده است.
 
شهرستان خوشاب ۲۲ هزار هکتار باغات میوه است؛ که سه هزار ۵۰۰ هکتار آن به انگور اختصاص دارد.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.