با معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی محراب در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اختتامیه جشنواره ملی محراب که در سالن اجتماعات مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: خوشحالیم که در خراسان رضوی چنین چهره‌های در کنار مضجع امام رضا (ع) پرورش یافته اند و این جشنواره ملی یک نماد و نشان از ارادت بچه‌های مسجد به ساحت امام رضا (ع) است.

وی جشنواره محراب را یکی از بهترین برنامه‌ها که با محوریت مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام و با موضوع حرم منور رضوی دانست و افزود: در کنار حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد می‌درخشد که نمادی از مساجد ارزشمند جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم یادآوری اینکه مساجد کشور در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت قیام می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی خودشان را با معارف اهل البیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) گره می‌زنند.

دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد:اگر امروزه در جامعه آسیب‌های اجتماعی را می‌بینم به دلیل فاصله گرفتن از ارزشهاست و به دلیل فاصله گرفتن از محور‌های اصلی اسلام است و اگر می‌خواهیم در مقوله آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم و آن‌ها را به حداقل برسانیم راهی به جز بازگشت به مسجد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی گفت:جشنواره محراب با هدف اینکه مسلمانان پیوند بین مساجد را فراموش نکنید ایجاد شده است و اگر می‌خواهیم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم راهی جز پیوند با مسجد وجود ندارد و مسجدی که روحانی آن محور فکر و اندیشه و خلاقیت‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همیشه بین مسجد و ولایت پیوند خورده است، ادامه داد: پیوند بیت الله و، ولی الله در طول تاریخ وجود داشته است که انبیا و اولیا الله برای هدایت بشریت آن را بنا نهاده اند.

دبیر هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه هشت هزار مسجد در کشور وجود دارد، گفت:امروزه دشمنان اسلام تلاش می‌کند که مردم را از مساجد دور کنند و مساجد را به انزوا بکشانند و مسجدی‌ها باید به این مسایل دقیق نگاه کنند و راه را گم نکنند.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز گفت:در دنیای امروز که دنیای استکبار با پرچم نفاق و تفرقه افکنی سعی در منزوی کردن و کم رنگ جلوه نمودن فرهنگ عزیز و ناب اسلامی را دارند تنها ریسمان و راه نجات بشریت چنگ زدن به معارف و آموزه‌های ارزشمند اهل بیت (ع) است چرا که اینان چراغ هدایت و پناه امن بشریت اند.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی محراب در جهت رونق بخشی به مسیر نورانی اهل بیت (ع) و با موضوع نقش مساجد در ترویج و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می‌شود و اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف جشنواره ملی محراب است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب شامل ۲ بخش نور رشته‌های حفظ و بیان مفاهیم چهل حدیث رضوی، نقاشی رضوی در مقطع سنی ۸ تا ۱، ۵ سال و بخش سلام برگزار شد، افزود: در بخش سلام (شبکه ملی مراکز رضوی) است که باید از مساجد و تشکل‌هایی باشند که مزین به نام امام رضا (ع) یا القاب ایشان است.

وی گفت: مساجد، کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، هیئت‌های مذهبی و یا هر تشکل فرهنگی فعال در عرصه مسجدو برنامه‌ها و فعالیت‌ها اجرا شده در ۵ سال گذشته مساجد که محوریت فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) را در قالب فراخوان پوستر برنامه، لیست برندگان در جشنواره‌ها و مسابقات، گزارش تصویری برنامه به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره ملی محراب ارسال کرده اند.

در این مراسم به نفرات اول تا سوم کلیه رشته‌ها لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهداء شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم علی اکبر زوار تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام// ف. غ

 

معرفی افراد برگزیده چهارمین جشنواره ملی محراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.