در راستای بازدید‌های هفته‌ای استاندار خراسان رضوی از صنایع استان، از آزمایشگاه مرجع صنایع غذایی مستقر در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمالشرق کشور بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رضا رشیدیان طبق معمول برنامه‌ی هفتگی خو با حضور در شهرک فناوری صنایع غذایی، از نزدیک در جریان روند فعالیت آزمایشگاه‌ها مرجع صنایع غذایی (تستا) در این مجموعه قرار گرفت.

 
وی پس از بازدید در نشست اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در محل شهرک فناوری صنایع غذایی مشهد تسهیلات رونق تولید را مربوط به واحد‌های کمتر از ۱۰۰ نفر اشتغال ذکر و بیان کرد: این واحد‌ها ملزم به ثبت نام در سایت بهین یاب بودند، اما از پارسال مقرر شد واحد‌های دارای بالای ۱۰۰ نفر اشتغال نیز از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند. در این خصوص ۲ هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

استاندار خراسان رضوی افزود: از آنجا که برخی واحد‌های تولیدی بالای ۱۰۰ نفر اشتغال که جزو واحد‌های موثر و دارای بازار خوب داخلی و صادراتی هستند به دلیل داشتن چک برگشتی نتوانستند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند مقرر شد با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری مشکل این نوع واحد‌ها به بانک مرکزی مطرح و تصمیمی برای رفع موانع در پرداخت تسهیلات به آن‌ها گرفته شود.

رشیدیان گفت: مشکل جریمه‌های ناشی از آلایندگی واحد‌های فعال و موثر در بخش قطعه سازی استان در صورت ساخت تصفیه خانه و تلاش آن‌ها برای رفع آلایندگی، از طریق ستاد تسهیل پیگیری می‌شود تا با انجام مکاتبات لازم در جرائم آن‌ها تخفیف لازم یا بخشودگی از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان امور مالیاتی صورت گیرد.

وی در خصوص واحد تولیدی پردیس کاغذ پاژ شهرک صنعتی بینالود هم اظهار کرد: این واحد هیچ نوع آلایندگی در آب و هوا ندارد و تعطیلی آن به دلیل بوی بد متصاعد شده معقول نیست. شرکت عمران شهرجدید بینالود زمینی را در اختیار این واحد گذاشت. کارخانه کاغذ پاژ از محل فعلی جا به جا شده و به زودی تولید خود را آغاز می‌کند.

رشیدیان همچنین در خصوص مشکل یکی از واحد‌های داروساز که برای نخستین بار در کشور موفق به تولید محلول تزریقی برای بیماران فاقد دستگاه گوارشی شده بود گفت: هم اینک مشابه این دارو از خارج کشور تامین و به قیمت بسیار بالایی فروخته می‌شود لذا ضروری است هرچه سریعتر مجوز‌های لازم برای فعالیت دائم این واحد از سوی سازمان‌های مربوطه صادر و تولیدات آن نیز زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۵۴ واحد تولیدی استان با درخواست هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان تسهیلات در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند. از این تعداد ۵۲۴ واحد با درخواست ۲۶۳ میلیارد تومان به بانک معرفی و هفت واحد موفق شدند چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

راضیه علیرضایی افزود: امسال همچنین ۳۶ واحد تولیدی بالای ۱۰۰ نفر اشتغال در خراسان رضوی درخواست تسهیلات داشتند که هنوز بانک‌ها به دلیل عدم ثبت نام آن‌ها در سایت بهین یاب هیچ مبلغی پرداخت نکرده اند.

همچنین در این نشست مشکلات مربوط به تسهیلات رونق تولید واحد‌های کشاورزی و طرح‌های کشاورزی، واحد تولیدی تجهیز دکل توس، واحد تولیدی حباب کف توس و شرکت جهدآزما بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل شهرک فناوری صنایع غذایی مشهد 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.