فرماندار مشگین شهر؛

کارگاه تولید پوشاک در روستاهای مشگین شهر راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان مشگین شهر از راه اندازی کارگاه تولید پوشاک در روستاهای مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین شهر در کارگروه بانوان و خانواده که با حضور روئسا و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان و نمایندگان بانوان شاغل در ادارات برگزار شده بود با مهم ارزیابی کردن نقش زنان در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت : کشور ایران در سه محمور پویایی اقتصاد، تنظیم خانواده و الگوی مصرف نیاز اساسی به تغییر و تحول دارد.

وی در جمع بانوان شاغل با تشریح دغدغه های مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد و اشتغال گفت: ما باید دیدگاه خود را در زمینه اشتغال از استخدام دولتی به سمت کارآفرینی و تقویت بخش خصوصی و ایجاد بنگاه های زود بازده هدایت و تلاش نماییم ایده و خلاقیت را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی تقویت و نهادینه نماییم.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به ظرفیت مناسب اشتغال در بخش کشاورزی و تولید فراورده های لبنی و پوشاک در روستاهای تابعه شهرستان گفت: کشت گیاهان دارویی، بهره مندی از تونایی بانوان در تولید پوشاک فرصت مغتنمی است که باید بانوان با حضور فعال در جامعه زمینه شکوفایی این بخش را فراهم نمایند.

رحیمی زاد گفت: در آینده نزدیک تعداد 2روستا در سطح شهرستان برای ایجاد کارگاه تولید پوشاک با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار راه اندازی و از نیروهای بومی استفاده خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم توجه به قابلیت روستاهای این شهرستان در زمینه ی فرش بافی افزود: در سالهای گذشته باید از این ظرفیت بسیار مهم و حیاتی در اقتصاد روستایی استفاده می شد که متأسفانه غفلت شده است.

رحیمی زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهای موجود در فعالیت های ورزشی سهم بانوان را در این بخش ناچیز قلمداد و خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان سالم و تقویت بنیان خانواده از نقش های اصلی بانوان می باشد.

فرماندار مشگین شهر از کارگروه بانوان و خانواده شهرستان خواست تا با ارائه ی طرح ها و پیشنهادات کاربردی و قابل اجرا بستر لازم را برای پویایی و حضور موثر بانوان در بخش های فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی فراهم گردد.

 

انتهای پیام/ح

ایجاد کارگاه تولید پوشاک در 2 روستای مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.