دبیر جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در شاهین‌شهر گفت: نخستین جشنوارۀ استانی تئاتر دفاع مقدس با نام «پلاک» از 25 تا 28 شهریور در شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صادق فرهمند شامگاه شنبه در مراسم آغاز نخستین جشنواره استانی تئاتر «پلاک» در شاهین‌شهر، اظهارکرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس با نام «پلاک» از 25 تا 28 شهریور در شاهین شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در جشنواره تئاتر«پلاک» نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، در تالار شیخ بهایی شاهین شهر به روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در شاهین شهر با اشاره به اینکه پس از بررسی 45 اثر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه خوانی در دبیرخانه ستاد جشنواره، شش کار صحنه‌ای، 10 خیابانی و سه نمایشنامه خوانی انتخاب شدند، عنوان کرد: در حاشیۀ برگزاری این جشنواره کارگاه‌های آموزش نمایشنامه نویسی نیز با حضور عبدالحی شماسی برگزار می‌شود.

فرهمند ادامه داد: دیشب اجراهای صحنه‌ای «ترانه‌ای برای آیدا» به کارگردانی عباس فلاحی از اصفهان و «خاک و خون» به کارگردانی مصطفی جعفری خوزانی از خمینی‌شهر به روی صحنه رفتند، همچنین نمایشنامه خوانی «دهانی پر از کلاغ» به کارگردانی احمدرضا سلیمانی از شهر بهارستان اجرا شد.

وی تصریح کرد: هنرمندان اصفهانی و فلاورجانی نیز 9 نمایش خیابانی در بوستان‌های رازی و انقلاب شاهین‌شهر اجرا کردند.

دبیر جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در شاهین‌شهر مطرح کرد: هیأت بازبینی این جشنواره در بخش‌های مختلف آقایان احمد شاهین‌فر، مجید صدیقی، مرتضی طباطبایی، علیرضا بدری و جواد ایزد دوست و در بخش صحنه‌ای و خیابانی عبدالحسین ریحانی هستند.

فرهمند با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی فعالیت می‌کند، تاکید کرد: جشنواره تئاتر دفاع مقدس با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و با اعتقاد به زیبایی و توانایی زبان والای هنر نمایش در ترویج فضائل انسانی و تبیین جایگاه فرهنگ مقاومت در توسعه هنر نمایش برگزار می‌نماید.

وی ادامه داد: این اتفاق نوید روزهای خوب و حرکت هنرمندان حوزه تئاتر در عرصه ارزش‌های والا و مقاومت ایثار شهادت را می‌دهد که جایش در حوزه فرهنگ و هنر خالی بود.

دبیر جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در شاهین شهر اظهار داشت: برای علاقمندان و هنرمندان مبتدی کارگاه‌های آموزشی طی 4 روز با اساتید مجرب هنر نمایش کشور برگزار می‌شود.

فرهمند در پایان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم بیشتر جنبه‌های تئاتر را در این جشنواره جای دهیم تا تمامی هنرمندان حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره استانی تئاتر «پلاک» در شاهین‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار