سرپرست شرکت آب و منطقه ای استان همدان گفت: طرح بهره‌برداری از سد کلان ملایر به منظور تأمین 12 میلیون مترمکعب آب شرب شهر ملایر در حال انجام است که طی سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

سد کلان ملایر امسال بهره‌برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب و منطقه ای استان همدان ضمن تبیین وضعیت منابع آب استان همدان اظهار کرد: طرح تأمین آب شرب همدان و شهرهای شمالی استان همدان از طرح انتقال آب تالوار در حال انجام است که در خصوص افزایش اعتبار، قول مساعد داده شده است.

وی تصریح کرد: طرح بهره‌برداری از سد کلان ملایر به منظور تأمین 12 میلیون مترمکعب آب شرب شهر ملایر در حال انجام است که خط انتقال آن به طول 35 کیلومتر به اتمام رسیده و طی سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: طرح تصفیه‌خانه نیز با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه به صورت قرارداد در حال انجام و دارای پیشرفت 50 درصدی است که با پیش‌بینی‌های انجام شده در سال 1397 اماکن بهره‌برداری از این طرح نیز انجام خواهد شد.

وی از امکان افزایش بهره‌برداری از سد سرابی تویسرکان به منظور تأمین آب شرب این شهر خبر داد و زمان اتمام ساخت تصفیه‌خانه در حال احداث آن را سال 1398 اعلام کرد.

ستوده یادآور شد: این تصفیه‌خانه به صورت سیستم  DAF و به صورت قرارداد BOT  (تأمین اعتبار از بخش خصوصی) با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت تأمین آب شرب روستاهای استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر 19 مجتمع آبرسانی روستایی با 205 روستا و 177 هزار نفر جمعیت زیر پوشش در سطح استان با استفاده از اعتبارات ملی در حال اجرا است.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه در سال 94 و 95، 6 مجتمع آبرسانی با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، افزود: برای تکمیل باقی مجتمع‌ها یک‌هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی بیان کرد: حجم پروژه‌های انجام شده در سال 1395 معادل حفر20 حلقه چاه، 126 کیلومتر شبکه توزیع، 101 کیلومتر خط انتقال، یکهزار و 600 مترمکعب مخزن و سه باب ایستگاه پمپاژ است.

انتهای پیام/ص.ف

بهره برداری از سد کلان ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.