رییس انجمن خوراک دام و طیو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار نهاده‌های دامی از سکه افتاد/ضربه سنگین حذف ارز مبادله‌ای به صنعت دام و طیور

موافق قدیری گفت: حجم بالای واردات نهاده‌های دامی باعث شده تا قیمت این محصولات در بازار کاهش یابد.

بازار نهاده های دامی از سکه افتاد/ضربه سنگین حذف ارز مبادله ای به صنعت دام و طیورمجید موافق قدیری رییس انجمن خوراک دام و طیور در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قیمت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: اکنون بنادر کشور به دلیل حجم بالای واردات سرشار از جو و کنجاله است که  همین امر موجب شد تا قیمت نهاده ها در بازار کاهش یابد.

وی افزود: اگرچه در تامین مواد اولیه مشکلی در بازار وجود ندارد اما در یک ماه اخیر به سبب نوسان قیمت محصولات پروتئینی شاهد تنش قیمت نهاده های دامی نظیر جو و ذرت در بازار بودیم .

موافق قدیری از کاهش قیمت جو و ذرت در بازار خبر داد و گفت: اکنون قیمت هر کیلو جو و ذرت به سبب حجم بالای واردات و نبود نقدینگی با کاهش 100 تومانی به طور میانگین 880 و ذرت 850 تومان در بازار عرضه می شود.

رییس انجمن خوراک دام و طیور ادامه داد: قیمت نهاده‌ها در مبادی شمالی نسبت به مبادی جنوبی به سبب حجم واردات و دسترسی به مراکز پرورشی دام و طیور به طور میانگین با تفاوت 20 تومانی در هر کیلو روبرو است.

این مقام مسوول میزان واردات نهاده‌های دامی را پیش بینی کرد و گفت: همانند سال گذشته میزان واردات جو به دلیل فراوانی تولید داخل کاهش خواهد یافت در حالیکه میزان واردات ذرت و سویا تغییری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 590 هزارتن کنجاله سویا وارد شده است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 200 هزارتن بوده  که این امر بیانگر شرایط مساعد تولید است.

موافق قدیری با اشاره به تاثیر حذف ارز مبادله‌ای انواع کنجاله در بازار محصولات پروتئینی اظهار کرد: حذف ارز مبادله‌ای افزایش حداقل 20 درصدی محصولات پروتئینی را به همراه دارد که با رایزنی های صورت گرفته حذف آن اکنون منتفی شده است.

رییس انجمن خوراک دام و طیور ادامه داد: طبق قانون بهبود محیط کسب و کار انتظار می رود که دولت در مسائل کلان بخش خصوصی را در جریان تصمیم های خود قرار دهد تا تنش‌های بازار و تولید به حداقل برسد.

وی درباه پیش بینی بازار نهاده‌های دامی در ماه های آینده یادآور شد: با توجه به حجم بالای واردات، نبود نقدینگی و کاهش تقاضا پیش بینی می شود که قیمت نهاده های اصلی با روند نزولی در بازار پیش رود.

انتهای پیام/

حذف ارز مبادله ای امری مؤثر در افزایش 20 درصدی محصولات پروتئینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار