رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تمام تلاش ما بر این است تا قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت بین الملل را شناسایی و بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم كنیم.

ضرورت شناسایی بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست مشترك فعالان بخش خصوصی و نمایندگان موسسه پرایس واترهاوس كوپرز عنوان كرد: در ٢ سال گذشته و با توافق برجام، بیش از ٢٠٠ هیئت تجاری -سیاسی به ایران آمدند، چراكه ایران دارای مولفه های مفید و جذابی از جمله برخورداری از قشر جوان تحصیلكرده و انرژی های ارزان قیمت برای سرمایه گذاران خارجی است.

خوانساری افزود: به منظور احیای ارتباط با بنگاه های اقتصاد بین المللی، اقدام به تأسیس دفتری برای جذب سرمایه گذار خارجی در اتاق بازرگانی تهران كرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح كرد: تمام تلاش ما بر این است تا قوانین دست و پاگیر موجود در حوزه تجارت بین الملل را شناسایی و سپاس با مشخص كردن پتانسیل های داخلی، بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم كنیم.

وی در پایان با بیان اینكه روش های حسابرسی باید با استانداردهای بین المللی انطباق یابد، افزود: جلسه ای به منظور تطبیق و اصلاح ساختارها تشكیل شد تا با ارتقای رتبه خود در اقتصاد جهانی، بتوان سرمایه گذار خارجی جذب كرد.

انتهای پیام/

جذب سرمایه گذار خارجی در گرو ارتقای رتبه کشور در اقتصاد جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار