آلبوم موسیقی «سربلندان» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری، به مناسبت ماه محرم منتشر خواهد شد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی؛ آلبوم موسیقی «سربلندان» که از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به‌ شمار می‌رود، با آهنگسازی دکتر محسن جلیلی و بر اساس اشعاری از حافظ، مولوی، فاضل نظری، سید علی موسوی گرمارودی، عمران صلاحی، قادر طهماسبی (فرید)، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه، عمران صلاحی و حبیب‌الله چایچیان (حسان) ساخته شده است که همزمان با شروع ماه محرم در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

محسن جلیلی درباره ویژگی‌های آلبوم «سربلندان» گفت: هر قطعه از این آلبوم، فرم خاصی دارد. به عنوان مثال بخشی که سالیان سال است در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه درون‌زاد است که در حوزه‌های مختلف راجع به آن صحبت می‌شود؛ یعنی آنچه که در دست داریم اصالتش را حفظ می‌کنیم و بر اساس نیاز و امکانات روز استفاده و اصالتمان را به روز می‌کنیم؛ در واقع شاخصه اصلی این آلبوم همان توسعه درون‌زاد است.

حوزه هنری با «سربلندان» به استقبال ماه محرم می رود

 

آهنگساز آلبوم «سربلندان» در پاسخ به اینکه خوانندگان اثرتان را بر اساس چه معیاری انتخاب کردید، توضیح داد: در این آلبوم انتخاب خوانندگان بر اساس اشعار اتفاق می‌افتد. کارگروهی در مرکز موسیقی حوزه هنری، نزدیک به 1000 شعر عاشورایی را در چندین مرحله بررسی کرد و در نهایت به 50 شعر انتخابی رسیدند که بنده با مشورت همان دوستان از میان آن‌ها، 14 شعر را انتخاب کردیم و سپس خوانندگانی را که متناسب با اشعار بودند، برگزیدیم.

جلیلی در پایان درباره زمانی که صرف تولید آلبوم «سربلندان» شده است، گفت: تولید چنین اثری 6 الی 7 ماه کار فشرده می‌خواهد که ما در سه ماه به شکل شبانه‌روزی کار کردیم تا کار را به ایام محرم برسانیم.

گفتنی است؛ آلبوم «سربلندان» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری با آهنگسازی محسن جلیلی و جمعی از خوانندگان مطرح کشور همزمان با شروع ماه محرم رونمایی و منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.