معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: ورود شیرخوارگان به بهزیستی امسال نسبت به پارسال بیشتر شده اما آمار نوزادان رها شده در سال جاری نسبت به سال پیش افزایشی نداشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرضیه فرشاد  اظهار داشت: امسال تعداد نوزادان و شیرخوارگانی که در خیابان رها شده‌اند و نوزادانی که خانواده آنها توانایی نگهداری از آنها را ندارند و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تمام نوزادان و شیرخوارگان به خانواده‌های حامی و امین موقت سپرده شده اند و دارای خانواده شدند به طوری که هم اکنون دو هزار خانواده در لیست انتظار برای دریافت سرپرست نوزادان تحت پوشش بهزیستی هستند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه یکی از دلایل اصلی رها کردن نوزادان در سطح خیابان، آسیب های اجتماعی است اما چون ما تاکنون خانواده این نوزادان را پیدا نکردیم نمی توان با قاطعیت در خصوص دلایل آن نظر داد اما حدس ما بر این است که اعتیاد به ویژه اعتیاد مادر که تعهدش را در قبال فرزند کمتر می کند و فقر و یا بچه دار شدن به روش غیر متعارف و غیر شرعی که حیثیت خانواده را برهم می زند، از جمله این دلایل است.

وی همچنین افزایش آگاهی مردم برای همکاری آنها با بهزیستی به منظور معرفی خانواده هایی که صلاحیت نگهداری از کودکان خود را ندارند را از دیگر دلایل افزایش تعداد نوزادان تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد و گفت: همچنین با راه اندازی اورژانس اجتماعی و احداث آن در ۱۶ شهرستان اصفهان شاهد افزایش بیشتر شیرخوارگان تحت پوشش بهزیستی شدیم.

فرشاد گفت: پس از دریافت حکم قضایی و طی شدن یک دوره زمانی و مطمئن شدن از عدم بازگشت والدین، نوزادانی که در سطح معابر و خیابان ها رها می شوند به خانواده هایی که تائید صلاحیت شوند و نوزاد امنیت جانی و روانی داشته باشد، سپرده می شوند.

وی اعلام کرد: از ۴ ماه گذشته تاکنون هیچ نوزادی نداریم که به خانواده ای واگذار نکرده باشیم و به طور میانگین نوزادان در صورت تائید سلامتی بین دو تا ۴ ماه به خانواده ها سپرده می‌شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: نوزاد رها شده در زرین شهر سه تا چهار روزه بود که از پنج شنبه شب تاکنون تحت پوشش بهزیستی است و از نظر سلامتی هیچ مشکلی ندارند.

 

انتهای پیام/م

 

دو هزار خانواده در لیست انتظار برای دریافت سرپرست نوزادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار