معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: براساس قوانین برای فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و پژوهش مرتبط با دانشگاه ها، ۱۰ درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

۱۰درصد معافیت مالیاتی برای فعالیت مراکز تولیدی در بخش پژوهش مرتبط با دانشگاه‌هابه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست تخصصی «بررسی راهکارهای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت» که امروز  برگزار شد در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: انجام طرح پژوهشی ملی و صنعتی در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی در دانشگاه‌های سطح اول، انجام طرح پژوهشی ملی ارزش وتویی دارد.

وی افزود: براساس قوانین برای فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و پژوهش مرتبط با دانشگاه ها، 10 درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

دبیرکل شورای عالی عتف افزود: سامانه ساعت برای ثبت نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و طبق مصوبه شورای عالی عتف همه این دستگاه‌ها باید نیازهای پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت کنند تا در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور قرار گیرد.

سامانه فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت فعال شد

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت گفت: هم اکنون تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: در راستای تحریک تقاضای دستگاه ها، قراردادهای مختلفی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها منعقد شده است که قرارداد هزار میلیارد تومانی 9 دانشگاه برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و یک هزار و 200 طرح پژوهشی دانشگاه ها به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان با وزارت دفاع از جمله این موارد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار